کد خبر: 282553
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۳:۴۸:۰۰
| |

قاسمی:

بیانیه گروه هفت در تناقض با برجام است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تقبیح مواضع غیرواقع‌بینانه گروه هفت بر نقش سازنده و غیر‌قابل انکار جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات و امنیت و مبارزه در منطقه غرب آسیا و نیز صلح‌آمیز و دفاعی بودن برنامه موشکی تاکید کرد.

بیانیه گروه هفت در تناقض با برجام است
کد خبر: 282553
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «بهرام قاسمی» در واکنش به برخی بندهای بیانیه پایانی نشست وزیران خارجه کشورهای عضو گروه هفت در فرانسه که در آنها به موضوعاتی مرتبط با ایران پرداخته شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بندهای این بیانیه را که مبتنی بر اتهامات واهی و ناشی از برداشت و تفسیر نادرست از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، نقش منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران است، غیرسازنده، کاملا یک‌سویه و یک‌جانبه ارزیابی کرده و به ویژه آن را در تناقض صریح با برجام و تعهدات سه کشور اروپایی در آن می‌داند.


قاسمی افزود: جای تاسف است که اعضا این گروه تحت تاثیر رفتار غیرقانونی و قلدرمآبانه آمریکا قرار گرفته و با تکرار ادعاهای ناراست علیه ایران آن هم با استفاده از ادبیاتی که خودشان هم اعتراف دارند متعلق به آنها نیست، درصدد جلب نظر و تامین خواسته‌های آمریکا که تنها یک عضو بین هفت کشور عضو گروه است، برآمده‌اند.


سخنگوی وزارت امور خارجه با تقبیح مواضع نادرست و غیرواقع‌بینانه گروه هفت در خصوص ایران، مجددا بر نقش سازنده و غیر‌قابل انکار جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات، امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا و نیز صلح آمیز و دفاعی بودن برنامه موشکی کشور، تاکید کرد.


قاسمی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود، حسن نیت خود را در تعامل، گفتگو و حفظ ارتباط با جامعه بین المللی نشان داده و معتقد است طرح مسایل غیرواقع‌بینانه و تلاش های نافرجام و بیهوده برای القای وجود تهدیدات ساختگی از جانب جمهوری اسلامی ایران، تاثیری بر عزم و اراده ملت ایران و تداوم رویکرد جمهوری اسلامی ایران در پیگیری منافع و مصالح ملی خود در منطقه و جهان نخواهد داشت.


سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان با محکوم کردن نقض اصول بنیادین برجام توسط سه کشور اروپایی، خواهان توضیح صریح این سه کشور شد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران این موضوع را با استفاده از سازوکارهای موجود در برجام دنبال خواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها