کد خبر: 282394
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۰:۰۷:۴۰
| |

عمان:

اعراب و فلسطینی‌ها نگرانی‌های اسرائیل را رفع کنند

وزیر خارجه عمان در موضع‌گیری قابل توجه جدیدی اعلام کرد، اعراب باید برای زدودن نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه از طریق توافقات دست به ابتکار عمل بزنند؛ این در حالی است که همتای اردنی او درباره تضمین‌های بیشتر مورد نیاز این رژیم بعد از آن همه چشم‌پوشی‌هایی که اعراب و فلسطینی‌ها در قبال صهیونیست‌ها داشته‌اند، سوال کرد.

اعراب و فلسطینی‌ها نگرانی‌های اسرائیل را رفع کنند
کد خبر: 282394
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۰:۰۷:۴۰

اعتمادآنلاین| «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در همایش جهانی اقتصاد در اردن اعلام کرد: اعراب باید از طریق توافقات و اتخاذ تدابیر در جهت رفع نگرانی‌های اسرائیل برآیند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عمان گفت: غرب هرگونه حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی را از اسرائیل به عمل می‌آورد و اکنون در دست اسرائیل تمامی ابزارهای قدرت وجود دارد.

وی اضافه کرد: اما اسرائیل با وجود قدرتی که در اختیار دارد نسبت به آینده خود در منطقه به عنوان یک دولت غیرعرب در محیطی عربی با 400 میلیون جمعیت مطمئن نیست. آنها نسبت به ثبات و تداوم موجودیت خود در این منطقه اطمینانی ندارند.

بن علوی تصریح کرد: ما به عنوان اعراب باید تلاش کنیم این نگرانی‌ها رفع شوند و تدابیری عملی و توافقنامه‌های واقعی بین ما به عنوان امت عرب و اسرائیل و حامیانش منعقد شود.

وزیر خارجه عمان تاکید کرد: اعراب نباید اسرائیل را به رسمیت بشناسند اما ما و فلسطینی‌ها باید به اسرائیلی‌ها برای رفع نگرانی‌هایی که آنها را تهدید می‌کند، کمک کنیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی 25 اکتبر در اولین سفر رسمی به عمان با وجود نبود روابط دیپلماتیک میان دو طرف با سلطان قابوس بن سعید ملاقات داشت.

نتانیاهو 10 دسامبر نیز اعلام کرد: عمان به هواپیماهای اسرائیلی اجازه عبور از حریم هوایی‌اش را خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها