کد خبر: 281677
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۶:۳۸
| |

ولید المعلم:

همه گزینه ها برای آزادسازی جولان اشغالی مطرح است

وزیران خارجه سوریه و ونزوئلا در نشست خبری مشترک به تشریح مواضع خود درباره موضوعات مختلف پرداختند.

همه گزینه ها برای آزادسازی جولان اشغالی مطرح است
کد خبر: 281677
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۶:۳۸

اعتمادآنلاین| ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با خورخه آریاساهمتای ونزوئلایی خود گفت: آنچه علیه ونزوئلا جریان دارد را ما در سوریه طی هشت سال لمس کردیم. تجربه ما الگویی برای همه کشورهایی است که در معرض توطئه‌های آمریکا قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور درباره جولان هم بیان کرد: تصمیم ترامپ بر انزوای بینالمللی آمریکا حتی از نزدیکترین متحدانش افزود. حق ما در جولان سوریه ثابت است و همه اراضی اشغالی از جنوب تا شمال آزاد خواهد شد. ما در راستای آزادسازی جولان اشغالی با همه ابزار حرکت خواهیم رد و همه گزینه‌های مطرح است. اولویت کنونی آزادسازی سوریه از تروریسم است.

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: پایداری ملت سوریه و شجاعت نیروهای مسلح ما عامل پایداری ما طی هشت سال در جنگ تروریستی ضد سوریه بود.

درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هم تاکید کرد: آمریکا درباره خروج نیروهایش از سوریه که به طور غیرقانونی در کشور ما حضور دارند، دروغ می‌گوید و ما وظیفه نداریم راست گویی به آنها یاد بدهیم.

وزیر خارجه ونزوئلا هم گفت: ما حدود 9 سال قبل به سوریه آمدیم و دهها توافق همکاری امضا کردیم و پس از آن جنگ امپریالیسم علیه سوریه شروع شد. شباهت بسیاری میان آنچه در سوریه گذشته و آنچه در ونزوئلا می‌گذرد وجود دارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها خواهان دخالت نظامی در ونزوئلا هستند و هدفشان ثروت‌های ونزوئلا به ویژه منابع نفتی آن است.

خورجه آریاسا تاکید کرد: ملت‌های ونزوئلا و سوریه در برابر امپریالیسم و توطئه‌های آمریکا مقاومت می‌کنند و پیروز خواهند بود. دولت آمریکا از دخالت نظامی در ونزوئلا سخن می‌گوید و اینکه هم گزینه‌ها بر روی میز است؛ سوال این است که چرا گزینه گفتگو در میان گزینه‌ها نیست. ما از تجربه سوریه در مقابله با توطئه‌های آمریکا بهره خواهیم برد.

وی گفت: برخی کشورها در شورای امنیت با طرح‌های بی ثبات کننده آمریکا در ونزوئلا مخالفت می‌ورزند. ونزوئلا همه طرح‌های حزب راست افراطی به سرکردگی خوان گوایدو با حمایت واشنگتن برای بی ثبات کردن کشور را با شکست روبرو کرده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها