کد خبر: 281645
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۵:۲۱
| |

خروج «جن بیک‌اف» از حزب سوسیال ـ دموکرات

برادر رئیس‌جمهور قرقیزستان پس از افزایش درگیری بین مقامات ارشد حزب حاکم این کشور رسما از حزب «سوسیال ـ دموکرات» خارج شد.

خروج «جن بیک‌اف» از حزب سوسیال ـ دموکرات
کد خبر: 281645
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۵:۲۱

اعتمادآنلاین| «اصیل بیک جین بیک اف» نماینده پارلمان و برادر «سارانبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان رسما از حزب پارلمانی «سوسیال دموکرات» خارج شد.

در پیام رسمی آمده است: حزب سوسیال دموکرات قرقیزستان برای رسیدن به این جایگاه مسیر دشواری را طی کرد و نمایندگان آن سختی‌های سنگینی را تحمل کردند.

آن دشواری‌های عامل تقویت ظرفیت حزب شده و ما همواره در صفوف اول تحولات کلیدی کشور قرار داشتیم اما متأسفانه تضاد فکری اخیر جایگاه این مؤسسه سیاسی را پائین آورده است.

امروز حزب سوسیال دموکرات به دلیل درگیری سیاستمداران توانایی کافی برای انجام وظایف خود را ندارد.

قدرت‌های سیاسی به دنبال وارد کردن اسم من در درگیری‌های شخصی هستند اما من در چنین تحولات شرکت نخواهم کرد اما حزب سوسیال دموکرات در حال حاضر به جای تقویت دموکراسی به ابزار دفاعی یک سیاستمدار و متحدانش تبدیل شده است.

در حزب مذکور دیکتاتوری برای دفاع از منافع یک سیاستمدار برقرار شده است.

با توجه به این تحولات من تصمیم خروج از صفوف سوسیال دموکرات‌ها را گرفتم و به عنوان نماینده مستقل پارلمان فعالیت خواهم کرد.

این در حالی است که حزب سوسیال دموکرات بزرگترین و بانفوذترین حزب سیاسی قرقیزستان است و بیشترین تعداد کرسی در پارلمان را دارد.

به تازگی به دلیل تضاد فکری بین «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور سابق قرقیزستان و سارانبای جین بیک اف رئیس جمهور فعلی این کشور اختلافاتی در این حزب دیده می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها