کد خبر: 281529
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۵:۱۲:۰۰
| |

سخنگوی وزارت امور خارجه:

آمریکا مسیرهای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را مسدود کرده است

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: آمریکا حساب‌های هلال‌احمر را مسدود کرده و با این اقدام عملا کمک‌رسانی از کشورهای دیگر به مردم سیل‌زده را مختل کرده است.

آمریکا مسیرهای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را مسدود کرده است
کد خبر: 281529
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۵:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام قاسمی گفت: با توجه به بلوکه بودن حساب‌های هلال احمر هیچ شهروند خارجی یا ایرانی مقیم خارج نمی‌تواند کمکی به مردم سیل‌زده ارسال کند.


سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: این اقدام آمریکا در آستانه سالگرد خروج آمریکا از برجام نشان‌دهنده رویکرد ضد مردمی دولتمردان این کشور علیرغم شعارهای و ادعاهای مسخره آنهاست که می گویند تحریم‌ها ضد مردم ایران نیست و به نفع مردم ایران است.


قاسمی گفت: معمولا حتی در شرایط سخت و اضطراری تمام سیستم‌های بانکی مسدود نمی شوند و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه و انسانی به مردم از طریق نهادهایی مثل صلیب سرخ و هلال احمر فراهم می شود اما آمریکا در یک رویکرد ضدانسانی و ظالمانه تمام مسیرهای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده را مسدود کرده است‌.


وی ادامه داد: نهادهای امدادرسان مثل صلیب سرخ و هلال احمر در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند نمی توانند کمک‌های خود را به هلال احمر جمهوری اسلامی ارسال کنند و به نظر می‌رسد آمریکا درصدد ممانعت از ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم سیل‌زده است.


سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی امدادرسان با این اقدام سبوعانه مقابله کنند.


قاسمی با اشاره به حجم بالای خسارات واردشده به مردم سیل‌زده در استان‌های مختلف گفت: نهادهای امدادرسان داخلی و مردم تلاش می‌کنند خسارت‌های واردشده به مردم سیل زده را کاهش دهند ولی تاکنون هیچ کمک خارجی به صورت محسوس دریافت نشده و راهی برای این کمک‌رسانی وجود ندارد.


وی تصریح کرد: لازم است نهادهای بین المللی در این زمینه اقدامات عاجل انجام دهند، به ویژه در شرایط کنونی که کمبود برخی تجهیزات مانند بالگردها محسوس است و تامین این تجهیزات با مشکل مواجه شده است.


سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: آمریکا باید پاسخگوی همه عواقب اقدام خود در ممانعت از کمک‌رسانی به مردم سیل زده ایران باشد.


قاسمی یادآور شد: مردم دلیر و از خود گذشته ایران این حوادث و خسارات ناشی از آن را به همت روحیه ایرانی و والای انسانی خود در یک همکاری و با پیوند دولت -ملت به پایان خواهند برد.


وی اضافه کرد: بدون هیچ چشمداشتی از آنانی که جان آدمی را هم ابزاری سیاسی برای اهداف نامقدس خود می‌دانند، جهانیان و زمان قضاوت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها