کد خبر: 279516
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۶:۴۵:۰۰
| |

عضو حزب حاکم چین:

پکن و تهران ظرفیت های بی نظیری برای گسترش روابط دارند

«چن چینگ» عضو کمیته تبلیغات حزب کمونیست چین و مدیرکل تبلیغات کمیته مرکزی استان گانسو اعلام کرد: چین و ایران به عنوان دو کشور متمدن، امروز با فرصت های بی‌نظیر و ظرفیت‌های زیادی برای گسترش روابط بویژه در جشنواره‌ها و طرح‌های راه ابریشم مواجه هستند.

پکن و تهران ظرفیت های بی نظیری برای گسترش روابط دارند
کد خبر: 279516
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۶:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «چن چینگ» به روابط فرهنگی دیرینه و دوستی دو کشور اشاره کرد و گفت: استان‌های زیادی مانند استان گانسو در شمال غرب چین، می توانند و تمایل دارند با ایران همکاری نزدیکتری داشته باشند.

وی نقش و جایگاه ایران را در راه ابریشم قابل توجه و مهم دانست و گفت: راه ابریشم یک طرح متعلق به جامعه بین المللی است و مسیری برای مرتبط ساختن کشورها به یکدیگر است و در آن همه کشورها مورد توجه قرار گرفته اند اما نقش ایران پر رنگ تر است.


مدیرکل تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست استان گانسو چین افزود: ما بسیار مایلیم که جمهوری اسلامی ایران از همه توان خود برای حضور و مشارکت در طرح های راه ابریشم استفاده کرده و بتواند با استان های مختلف چین همکاری زیادی داشته باشد.


وی گفت: ما در استان گانسو به دلیل اینکه مردم این استان مسلمان هستند دارای فرهنگ و آداب رسوم مشابه ایران هستیم و خیلی خوب است که مسئولان ایرانی بتوانند با سفر به این استان با این مزایا از نزدیک آشنا شوند.


این مقام چینی تصریح کرد: درچارچوب راه ابریشم راه برای گسترش روابط در زمینه های مختلف بخصوص اقتصادی و تجاری میان چین و استان های این کشور از جمله گانسو با ایران باز شده است.


وی خواستار آن شد که با بکارگیری توان بالقوه دو کشور و برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلف از جمله در بخش راه ابریشم، دو کشور فرصت های بیشتری برای تبادلات و همکاری های گردشگری، فرهنگی و هنری داشته باشند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها