کد خبر: 279007
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۰۹:۲۱:۵۴
| |

بهای بلیت هواپیما در هند پس از لغو پرواز بوئینگ‌های 737 مکس افزایش یافت

بهای بلیت هواپیما در هند با لغو تعداد زیادی از پروازها به دلیل ممنوع شدن پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس در این کشور 100 درصد افزایش یافت.

بهای بلیت هواپیما در هند پس از لغو پرواز بوئینگ‌های 737 مکس افزایش یافت
کد خبر: 279007
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۰۹:۲۱:۵۴

اعتمادآنلاین| «الوک باجاپی» رییس شرکت اینترنتی خرید بلیت هواپیما موسوم به «ایکسیکو» گفت: به دلایل مختلف تعداد زیادی از هواپیماها قادر به پرواز نیستند. کاهش ظرفیت سبب افزایش یک‌شبه بلیت هواپیما شده است. بهای بلیت در مسیر های پرتردد مانند دهلی نو به مومبای، مومبای به چنای، مومبای به کلکته و مومبای به بنگلور بیش از 100 درصد افزایش یافته است.


وی افزود: هم اکنون قیمت بلیت مومبای به چنای به بیش از 26 هزار روپیه (معادل تقریبی 380 دلار) رسیده که این قیمت در مدت مشابه سال گذشته 5 هزار روپیه بوده است. با نزدیک شدن تعطیلی‌ها، قیمت بلیت هواپیما به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد.


به دلیل دستور دولت هند مبنی بر ممنوعیت پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس سری 8، فعالیت شرکت‌های هواپیمایی هند مانند اسپایس‌جت و جت‌ایرویز با مشکل روبرو شده است.


میان شرکت‌های هوایی هند، شرکت اسپایس جت دارای 13 فروند و شرکت جت ایرویز دارای 5 فروند بوئینگ مکس 737 سری 8 است.


پس از دستور وزارت حمل‌و‌نقل هوایی هند، این دو کشور فعالیت تمام هواپیماهای بوئینگ مکس 737 خود را متوقف کردند.


شرکت اسپایس جت در بیانیه‌ای گفت: امنیت و سلامت مسافران، خدمه و پروازها برای ما در اولویت قرار دارد.


سایر شرکت‌های هوایی هند نیز به دلایل مختلف از جمله نبود قطعات، نیاز به تعویض موتور و همچنین تعمیرات، بسیاری از هواپیماهای مسافربری خود را از فعالیت خارج کرده‌اند.


در پی سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس سری 8 و کشته شدن بیش از 300 نفر در کمتر از 6 ماه، ده‌ها کشور دنیا پرواز این سری هواپیما را تا اطلاع بعدی متوقف کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها