کد خبر: 277056
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۱۳:۳۰:۵۲
| |

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ضدنفرت را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را که به منظور محکومیت «نفرت‌پراکنی» و در واکنش به صحبت‌های ضداسرائیلی ایلهان عمر، نماینده مسلمان این مجلس در نظر گرفته بود، با اکثریت آرا تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ضدنفرت را تصویب کرد
کد خبر: 277056
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۱۳:۳۰:۵۲

اعتمادآنلاین| در این قطعنامه تصویب‌شده، «یهودی‌ستیزی، تبعیض علیه مسلمانان و تعصب علیه دیگر اقلیت‌ها» محکوم شده است.

اخیرا طرح اظهاراتی ضداسرائیلی از سوی ایلهان عمر، نماینده مسلمان دموکرات جدید مجلس نمایندگان آمریکا، سبب شد این حزب در واکنش به آن قطعنامه‌ای را در کنگره به بهانه «محکوم کردن یهودی‌ستیزی» مطرح کند.

در حالی که قرار بود رای‌گیری سر این قطعنامه روز چهارشنبه در این مجلس برگزار شود، این رأی‌گیری به تعویق افتاد و بعدا قرار شد محکومیت اسلام‌ستیزی نیز به متن قطعنامه اضافه شود. این در حالی است که حزب دموکرات در عین مجبور بودن به واکنش نشان دادن به صحبت‌های ضد اسرائیلی این نماینده زن مسلمان، نمی‌خواست کاملا پشت ایلهان عمر را به عنوان یکی از نخستین نمایندگان زن مسلمان کنگره آمریکا خالی کند.

این قطعنامه اواخر روز پنجشنبه و با 407 رای موافق به 23 رای مخالف تصویب شد.

موضوع این قطعنامه بعد از آن مطرح شد که ایلهان عمر اظهاراتی را علیه رژیم صهیونیستی مطرح و به نفوذ این رژیم بر سیاستمداران آمریکایی اعتراض کرد.

او چند روز پیش در یک گردهمایی در یک کتابفروشی گفت: من می‌خواهم درباره‌ی اعمال نفوذ سیاسی در این کشور صحبت کنم؛ به نحوی که مردم را وادار به بیعت کردن با یک دولت خارجی می‌کند.

این اظهار نظرهای ایلهان عمر با واکنش شدید نمایندگان هر دو حزب اصلی کنگره مواجه شد و آنها این صحبت‌های او را ضد یهودی خواندند.

برخی قانونگذاران آمریکایی به دنبال طرح محکومیت ضمنی علیه صحبت‌های ایلهان عمر با محکوم کردن «یهودی‌ستیزی» در این قطعنامه بودند اما عده ای دیگر تاکید داشتند که باید در این قعطنامه تبعیض علیه مسلمانان نیز محکوم شود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ایلهان عمر حمایت کرده و عنوان کرد، او با طرح این صحبت‌ها به دنبال یهودی‌ستیزی نبوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها