کد خبر: 276652
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

افشای وضعیت جسمانی بوتفلیقه

یک روزنامه سوئیسی آخرین وضعیت عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور 82 ساله الجزایری را افشا کرد.

افشای وضعیت جسمانی بوتفلیقه
کد خبر: 276652
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۲۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه سوئیسی آخرین وضعیت عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور 82 ساله الجزایری را افشا و از شرایط بد جسمی او پرده برداشت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه سوئیسی «تریبیون دو ژنو» در گزارشی اعلام کرد بوتفلیقه به دلیل شرایط بد دستگاه عصبی از مشکلات تنفسی و ضعف عصبی رنج می‌برد و نیازمند مراقبت‌های ویژه مستمر است.

این روزنامه به نقل از منابع خود تاکید کرد با وجود آنکه بیماری خاصی جان بوتفلیقه را تهدید نمی‌کند، شرایط جسمی او نسبت به سال 2016 بدتر شده و اگرچه حداقل‌های مورد نیاز برای یک زندگی طبیعی را داراست اما همواره در خطر وخامت اوضاع جسمی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: با وجود آنکه او درک کاملی از گفت‌وگوهای صورت گرفته در اطراف خود دارد اما فهمیدن گفته‌هایش به دلیل لکنت زبانی شدیدی که از تبعات سکته مغزی سال 2013 اوست بسیار دشوار و حتی در برخی موارد ناممکن شده است، امری که باعث می‌شود چهار پزشک همراه او نقش مترجم برای لب‌خوانی‌هایش را بازی کرده و حتی به جایش سخن بگویند.

گفتنی است عبدالعزیز بوتفلیقه با وجود شرایط بد جسمانی و مخالفت‌های گسترده مردم الجزایر، برای پنجمین بار پیاپی خود را نامزد ریاست‌جمهوری کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها