کد خبر: 276639
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۲۰:۱۰:۰۰
| |

استتار و تاکتیک‌های داعش در بیابان‌های عراق

یک مسئول امنیتی در استان الانبار عراق از نحوه استتار بقایای گروه داعش برای مخفی شدن از دید نیروهای امنیتی عراقی خبر داد.

استتار و تاکتیک‌های داعش در بیابان‌های عراق
کد خبر: 276639
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۲۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مسئول امنیتی در استان الانبار عراق از نحوه استتار بقایای گروه داعش برای مخفی شدن از دید نیروهای امنیتی عراقی خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، پایگاه اطلاع‌رسانی العهد به نقل از رئیس کمیته امنیتی شورای استانی الانبار خبر داد بقایای گروه داعش برای در امان ماندن از حملات هوایی و ضربات نیروهای امنیتی عراقی، خود را به شکل چوپان در آورده و به این شکل در حال تردد در مناطق بیابانی و مرزی این استان هستند.

او در این رابطه افزود ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد عناصر گروه تروریستی داعش تحت پوشش چوپان و چرای دام برای تحرکات خود استفاده می‌کنند تا تحرکات آنها در نوار بیابانی مرزی عراق چندان مورد توجه قرار نگیرد.

به گفته «نعیم النمراوی» در سایه حضور صدها چوپان در مناطق ممتد از مرز عراق با سوریه تا مرز عراق با اردن و عربستان برای نیروهای امنیتی مشخص کردن هویت واقعی یا غیرواقعی چنین افرادی بسیار دشوار است.

از سوی دیگر هشام الهاشمی روزنامه‌نگار عراقی در گزارشی از استقرار گروه داعش در مناطق خالی از سکنه در استان‌های کرکوک، نینوا، الانبار، دیاله، صلاح‌الدین و اطراف بغداد و شمال کربلا خبر داد و افزود: راهبرد جدید داعش انجام عملیات برق‌آسا از طریق تیم‌های عملیات 9 تا 11 نفره است که بیشتر دست به عملیات ترور یا بمب‌گذاری زده و سریعا متواری می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها