کد خبر: 276526
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۳:۵۸:۰۰
| |

شمخانی در دیدار رئیس پارلمان عراق:

حضور آمریکایی‌ها در منطقه تهدیدی بلندمدت برای حکومت‌های مردم‌سالار است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا در مواقع بحران نه تنها حاضر نیست از مردم و دولت‌ها برابر عناصر تروریست دفاع کند، بلکه تمام ظرفیت‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی خود را برای مدیریت تروریسم و استفاده ابزاری از آن به خدمت می‌گیرد.

حضور آمریکایی‌ها در منطقه تهدیدی بلندمدت برای حکومت‌های مردم‌سالار است
کد خبر: 276526
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۳:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و هیأت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.


دریابان علی شمخانی گسترش همکاری‌های منطقه‌ای، اقتصادی و امنیتی بین ایران و عراق را فرصتی راهبردی و تامین‌کننده امنیت منطقه و پیشرفت و توسعه دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: توسعه همکاری‌های همه جانبه ایران و عراق می‌تواند با طراحی و اجرای برنامه‌های موثر در ابعاد اقتصادی، تجاری و انرژی موجبات آرامش و رفاه پایدار را برای مردم دو کشور فراهم کند.


دبیر شورای عالی امنیت ملی با تمجید از مواضع اصولی و شجاعانه رئیس پارلمان عراق در حمایت از آرمان فلسطین و حمایت از حقوق ملت ستمدیده این کشور در برابر رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی، این مسئله را نشان‌دهنده هوشیاری جامعه عراق خواند و افزود: طرح‌های انحرافی برای فراموشی آرمان آزادی سرزمین اسلامی فلسطین محقق نخواهد شد.


دبیر شورای عالی امینت ملی گفت: راهپیمایی عظیم اربعین نمونه بارز و بی نظیری از تعاملات فرهنگی و علایق مردمی میان دو کشور است و باید تلاش نمائیم با بهره‌گیری از فرهنگ اربعین جبهه متحد مظلومان عالم برای مقابله با ظلم، تبعیض و بی عدالتی در جهان متشکل کنیم.


شمخانی حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را تهدیدی بلندمدت برای حکومت‌های مردم سالار و متکی به توان داخلی و مخالف وابستگی به قدرت‌ها توصیف و تاکید کرد: تجربه پرهزینه حمله داعش به عراق نشان داد آمریکا در مواقع بحران نه تنها حاضر نیست از مردم و دولت ها در برابر عناصر تروریست دفاع کند، بلکه تمام ظرفیت‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی خود را برای مدیریت تروریسم و استفاده ابزاری از آن به خدمت می‌گیرد.


شمخانی سفر آتی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق را فرصتی تاریخی برای تصمیم‌گیری نهایی در پرونده‌های مرزی، حقوقی و اقتصادی بین دو کشور عنوان و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های مشترک انجام‌شده طی سال‌های اخیر، مجموعه سازوکارها و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد جهش در همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور فراهم شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها