کد خبر: 275933
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۶:۲۵:۰۰
| |

پای صهیونیست‌ها به تنش‌های شبه قاره نیز باز شد

رژیم صهیونیستی همواره توطئه تخریب روابط کشورهای مسلمان و غیرمسلمان را اجرا کرده و این بار نیز زمزمه‌هایی از نقش مخرب صهیونیست‌ها در تشدید تنش‌ها در شبه قاره هند و رویارویی نظامی دو کشور همسایه پاکستان و هند، شنیده می‌شود.

پای صهیونیست‌ها به تنش‌های شبه قاره نیز باز شد
کد خبر: 275933
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۶:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های پاکستان عصر روز دوشنبه به نقل از منابع دولتی اعلام کردند نشست فوق العاده مقامات ارشد این کشور در اسلام آباد برگزار شد و پاکستان، نگرانی شدید خود را نسبت به دخالت اسرائیل در تنش های اخیر با هند، ابراز کرده است.


منابع دولتی پاکستان افزودند رژیم اسرائیل به دنبال حمله به پاکستان با استفاده از افزایش تنش های اسلام آباد با دهلی نو، بوده اما اشراف اطلاعاتی پاکستان از این نقشه و هشدار جدی طرف پاکستانی به هند، این طرح را ناکام گذاشت.


دولت پاکستان بار دیگر هشدار داده است که به هرگونه تهاجم جدید و حمله خارجی پاسخ کوبنده خواهد داد.


منابع دولتی پاکستان می گویند این کشور به هند هشدار داده است که هرگونه حمله به پاکستان با استفاده از موشک، عواقب جدی برای دهلی داشته و پاکستان هرگز چنین اقدامی را بی جواب نخواهد گذاشت.


براساس گزارش رسانه‌های محلی پاکستان، دولت این کشور قبل از حمله هوایی اخیر هند، از نقشه اسرائیل برای مشارکت با هند جهت حمله به پاکستان با خبر شده و علاوه بر هشدار به هند برخی از کشورهای جهان را در این خصوص آگاه کرده است.


با توجه به هشدار جدید دولت پاکستان مبنی بر پاسخ به هرگونه تهاجم خارجی و آماده باش کامل نیروهای این کشور در مرزهای شرقی خود با هند به نظر نمی رسد که دو رقیب هسته ای جنوب آسیا خیالی برای کاهش تنش ها داشته باشند.


فرمانده نیروی هوایی پاکستان نیز امروز طی بازدید از پایگاه های عملیاتی این نیروها اعلام کرد، چالش‌ها (پس از حمله نظامی هند و واکنش نظامی پاکستان علیه جنگنده‌های هندی) هنوز تمام نشده و باید هر لحظه مراقب باشیم.


مجاهد انور خان خطاب به افسران نیروی هوایی پاکستان گفت چالش های پیش روی مردم این کشور هنوز تمام نشده است.


اسرائیلی‌ها دل خوشی از پاکستان ندارند. با بروز جنگ میان اعراب از جمله سوریه با اسرائیل در سال 1351 شمسی (1973 میلادی)، پاکستان به کمک کشورهای دوست خود شتافت و آن چند فروند از جنگنده‌های نیروی هوایی پاکستان وارد عملیات ضداسرائیل شد.


ستار علوی یکی از خلبانان نیروی هوایی پاکستان بود که در آن زمان طی عملیات مشترک با سوریه، مصر، عراق و اردن موفق شده جنگنده اسرائیلی را سرنگون کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها