کد خبر: 275785
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۲:۳۲:۴۲
| |

حوثی:

اظهارات «هانت» نشان‌دهنده نیت آنها برای تکرار جنگ در الحدیده است

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد این صحبت‌ها بر قصد سازماندهی‌شده برای تکرار جنگ در الحدیده تأکید می‌کند.

اظهارات «هانت» نشان‌دهنده نیت آنها برای تکرار جنگ در الحدیده است
کد خبر: 275785
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۲:۳۲:۴۲

اعتمادآنلاین| «محمد علی الحوثی» ئرئیس شورای عالی انقلاب یمن به اظهارات اخیر «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس واکنش نشان داد و اعلام کرد، تهدید وی مبنی بر بازگشت جنگ به «الحدیده» نشان‌دهنده قصد سازماند‌هی شده برای تکرار این جنگ در الحدیده است.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، الحوثی طی بیانیه‌ای گفت: اظهارات جرمی، خودسرانه نیست بلکه سیاست بریتانیا، آمریکا و ائتلاف آنها در یمن را فاش می‌کند، همانگونه که پیش‌تر در صفحه توئیتر خود گفتیم، (این اظهارات) بر نیت‌های سازماندهی‌شده برای تکرار نبرد الحدیده تأکید می‌کند.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در ادامه اعلام کرد، وزیر خارجه انگلیس، به ملت یمن که مخالف جنگ هستند، اتهامات غیرحقیقی می‌زند تا افکار جهانی را بار دیگر آماده جنگ در الحدیده کند، شکست مذاکرات استکهلم را به پیش ببرد، از بحران انسانی که به حد گرسنگی در یمن رسیده، شانه خالی کنند و اقدام «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله در اعلام خروج یک‌طرفه از الحدیده را نادیده بگیرند؛ اقدامی که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن را رسوا کرد.

الحوثی تصریح کرد، سیاست دوپهلو در رسانه و سیاست، صفت لازم برای این ائتلاف است که افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن را با توجیهات واهی ویران کرده است و ابدا نابودی ملت‌ها، گرسنگی آنها، کشتن کودکان، زنان و مردان برایشان اهمیتی ندارد.

وی تأکید کرد، ائتلاف متجاوز زشت‌ترین جنایات را در حق ملت یمن انجام داده تا کارخانه‌های ساخت سلاح در بریتانیا و انگلیس توسعه یابد و نقشه منطقه در راستای اجرایی کردن دستورکارهای رژیم غاصب تغییر کند.

الحوثی سپس کشورهای عضو ائتلاف متجاوز را به اجرای توافق استکهلم و نیز اقدام متقابل آنها در خروج از الحدیده فراخواند تا نشان‌دهنده جدیتشان در صلح باشد.

وی گفت، کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی-انگلیسی- سعودی و اماراتی و متحدان آنها در یمن مسئول هر نتیجه‌ای در رد اجرایی کردن توافق استکهلم هستند؛ همانگونه که مسئولیت ادامه جنگ، محاصره و بحران انسانی در یمن هم با آنهاست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها