کد خبر: 275267
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۰۹:۳۲:۵۶
| |

ارتش چین در مورد حضور ناو آمریکایی در دریای جنوبی هشدار داد

سخنگوی وزارت دفاع چین از برنامه آمریکا برای حضور نظامی فزاینده در دریای جنوبی به‌شدت انتقاد کرد و واشنگتن را متهم کرد که به دنبال تنش‌زایی در این منطقه است.

ارتش چین در مورد حضور ناو آمریکایی در دریای جنوبی هشدار داد
کد خبر: 275267
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۰۹:۳۲:۵۶

اعتمادآنلاین| «رن گوا چیانگ» خاطرنشان کرد: آمریکا قصد دارد در سال جاری میلادی عملیات ناوبری و اعزام ناوهایش به منطقه دریای جنوبی را افزایش دهد.


این سخنگو گفت: چنین برنامه‌ای مورد موافقت چین نیست. آمریکا می‌خواهد به بهانه حراست از آزادی کشتیرانی، آب‌های منطقه را مواج کند این کشور به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و امنیت و حق حاکمیت چین را به چالش می‌کشد.


وی تاکید کرد: ما تدابیری قاطعانه اتخاذ خواهیم کرد تا از حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان حراست کنیم و صلح و ثبات منطقه را حفاظت خواهیم کرد.


سخنگوی وزارت دفاع چین خاطرنشان کرد: دریای جنوبی به همت و با تلاش مشترک چین و کشورهای «آ سه آن» به ثبات رسیده است و این کشور بر جزایر دریای جنوبی و آب‌های مجاور آن مالکیت بلامنازع دارد.


چین که از اقدامات گذشته آمریکا در دریای جنوبی و حضور جنگنده ها و ناوهای این کشور ناراضی است، می گوید واشنگتن باید به حق حاکمیت این کشور احترام بگذارد و آب‌های منطقه را مواج نکند و دست از تنش‌زایی بردارد.


مقام‌های نظامی آمریکا اخیرا در مجلس سنای این کشور گفتند که ناوهای آمریکا و کشورهای متحد از جمله انگلیس به دریای جنوبی خواهند رفت تا نشان دهند ادعاهای چین را قبول نمی‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها