کد خبر: 275251
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۰۹:۱۴:۵۲
| |

گوایدو:

به خانه بازمی‌گردم

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا تاکید دارد پس از تکمیل سفرش به اکوادور به کشورش بازمی‌گردد و گمانه‌زنی درباره احتمال رویارویی با دولتی که او تلاش دارد ساقط کند، افزایش می‌یابد.

به خانه بازمی‌گردم
کد خبر: 275251
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۰۹:۱۴:۵۲

اعتمادآنلاین| خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا پس از نشست با لنین مورنو، رئیس‌جمهوری اکوادور تاکید کرد: «من از اکوادور، بازگشتم به خانه را اعلام می‌کنم.» او همچنین خواستار برپایی اعتراضاتی در روز دوشنبه و سه‌شنبه در ونزوئلا شد که مصادف با فصل کارناوال‌های این کشور می‌شود.

گوآیدو که خودش را «رئیس‌جمهوری موقت» نامیده است و آمریکا و بیش از 50 کشور دیگر آن را به رسمیت می‌شناسند، درباره زمان دقیق بازگشت خودش اظهارنظری نمی‌کند. ادوارد رودریگز، سخنگوی او می‌گوید: احتمال بازگشت او در روز دوشنبه وجود دارد.

گوآیدو که اخیراً با رهبران برزیل، پاراگوئه و آرژانتین به منظور افزایش فشار بر نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا و تحقق استعفای او دیدار داشت، گفت: اندک موردی برای جشن گرفتن داریم و کارهای زیادی باید انجام شود.

احتمال می‌رود مقام‌های ونزوئلایی برای بازداشت او تلاش کنند چرا که پیشتر دیوان عالی ونزوئلا او را ممنوع‌الخروج کرده بود. مادورو اقدامات گوآیدو را تلاشی تحت حمایت آمریکا برای سرنگونی دولت سوسیالیست ونزوئلا توصیف می‌کند.

در همین حال رئیس‌جمهوری اکوادور در دیدار با رهبر اپوزیسیون ونزوئلا گفت، او از تلاش خوان گوآیدو برای «ایجاد تغییرات دموکراتیک» در ونزوئلا حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها