وزیر امنیت غذایی پاکستان مطرح کرد:

درخواست پاکستان برای صدور مجدد مجوز ترانزیت از مسیر ایران

پاکستان از ایران درخواست کرده تا محدودیت‌ها را بردارد و صدور مجوزهای ترانزیت برای انتقال کالاهای پاکستانی از طریق مسیر زمینی به روسیه، کشورهای آسیای میانه و کشورهای غرب آسیا را از سربگیرد.

درخواست پاکستان برای صدور مجدد مجوز ترانزیت از مسیر ایران
کد خبر: 274719
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۵:۳۳:۲۹

اعتمادآنلاین| ایران از سه، چهار سال گذشته صدور مجوزهای ترانزیتی برای کالاهای پاکستانی نظیر علوفه، کاه گندم، هویج و سیر برای صادرات از خاک جمهوری اسلامی ایران به روسیه، قرقیزستان، عراق، بحرین، عمان و امارات را متوقف کرده است.

صاحب زاده محبوب سلطان، وزیر امنیت غذایی پاکستان این موضوع را با مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان در نشستی در روز پنج شنبه مطرح کرد.

محصولات استان بلوچستان قبلا از طریق مسیر کوتاه تر ایران صادر می شد اما به علت محدودیت‌ها در صدور مجوز ترانزیت از سوی ایران برای پاکستان، صادرکنندگان مجبورند که این کالاها را با کشتی و از طریق دریا ارسال کنند. با این حال، مسیر دریایی برای برخی صادرکنندگان گران و سخت است.

سفیر ایران در پاکستان ضمن توضیح اینکه رهبر ایران معتقد است تمامی درها باید به روی پاکستان گشوده شود، گفت این درخواست را با مقامات در ایران مطرح خواهد کرد.

وزیر امنیت غذایی پاکستان خاطرنشان کرد دو کشور مرزهای مشترک گسترده ای دارند که باید از پتانسیل آن استفاده کرد و فرصت هایی که این مرزها به ما می دهند را از دست ندهیم.

وی گفت: پاکستان تاسیسات فرآوری گوشت با امکانات پیشرفته در کراچی دارد و پتانسیل صادرات مقادیر مورد نیاز گوشت به ایران را نیز در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: «این تاسیسات مجهز است و توانایی دارد تا به هر کشوری در جهان گوشت صادر کند. تیم ایرانی می تواند از این تاسیسات بازدید کنند.»

این مقام پاکستانی تاکید کرد: «ما می توانیم روابط دوجانبه را از طریق تجارت و کسب و کار تقویت کنیم و جلوی قاچاق کالا از طریق مرزهای ایران و پاکستان را بگیریم.»

سفیر ایران در پاکستان نیز توضیح داد گوشت و دام از تقاضای بالایی در ایران برخوردار است که از طریق برزیل و آمریکا لاتین تامین می‌شود اما هزینه‌های بالایی به دنبال دارد. «ایران از پتانسیل پاکستان آگاه است و تمایل دارد که واردات خود را از این کشور انجام دهد.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها