لاوروف از تلاش واشنگتن برای تشکیل ناتوی عربی انتقاد کرد

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا در تلاش است تا با وجود تردیدهای جدی درباره اعضای احتمالی، تشکیل به اصطلاح ناتوی عربی یا ائتلاف استراتژیک خاورمیانه را به منطقه تحمیل کند.

لاوروف از تلاش واشنگتن برای تشکیل ناتوی عربی انتقاد کرد
کد خبر: 273592
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۴:۵۹:۱۴

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی به نام «همکاری بین‌المللی در جهانی بحران‌زده» که به همت باشگاه گفتگوی بین‌المللی والدای با مشارکت آکادمی دیپلماتیک ویتنام برگزار شد، گفت: اقداماتی که با هدف تغییر شکل چشم‌انداز ژئوپولیتیک صورت می‌گیرند، در روند طبیعی تحولات مانع ایجاد می‌کنند و تلاشی برای تشکیل مرکزهای رشد جدید هستند.

لاوروف افزود: یکی از این مثال‌ها ائتلاف استراتژیک خاورمیانه است که این روزها دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است بر کشورهای حوزه خلیج‌فارس، مصر و اردن تحمیل کند آن هم در شرایطی که تردیدهای جدی نسبت به اعضای بالقوه آن وجود دارد و در این میان اسرائیل نیز به دنبل منافع خود در این طرح است.

وزیر خارجه روسیه گفت: یک مفهوم ساختگی دیگر منطقه هند- پاسیفیک است که واشنگتن درصدد است همراه با ژاپن و استرالیا و با هدف آشکار مهار چین و درگیر کردن هند در یک روند و رقابت تسلیحاتی و دریایی آن را تحمیل کند؛ این مفهوم نقش مجمع جنوب شرق آسیا (آسه آن) را در منطقه زیر سوال می‌برد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها