کد خبر: 273481
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۱:۲۴:۵۷
| |

شماری از نیروهای ونزوئلایی به کلمبیا گریختند

حدود 100 سرباز و نیروی امنیتی ونزوئلا با زمین گذاشتن سلاح خود به کلمبیا گریخته‌اند. آنها به بی‌بی‌سی گفتند نگران خانواده‌های خود و غضب احتمالی دولت نیکلاس مادورو علیه آنها هستند.

شماری از نیروهای ونزوئلایی به کلمبیا گریختند
کد خبر: 273481
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۱:۲۴:۵۷

اعتمادآنلاین| اکثر این سربازان فراری روز شنبه در جریان درگیری‌های خونین مرزی میان هواداران خوان گوایدو و نیروهای امنیتی و مرزبانی تصمیم به زمین گذاشتن سلاح گرفتند و با استفاده از شلوغی اوضاع به کلمبیا گریختند.

گوآیدو که خود را رئیس‌جمهور موقت و رهبر مخالفان خوانده از مردم خواسته بود که روز شنبه برای انتقال ده‌ها تن اقلام کمکی به مرزهای کلمبیا و برزیل بروند اما نیکلاس مادورو با بستن این دو مرز و گسیل کردن نیروهای ارتش مانع از ورود این کاروان‌ها شد.

این ممانعت به درگیری خونین در شهرهای مرزی منجر شد به طوری که در نزدیکی مرز برزیل دو نفر روز جمعه و دو نفر دیگر هم روز شنبه کشته شدند و صدها نفر هم مجروح شدند.

تصاویر فراوانی از موضع‌گیری مخالفان سنگ به دست و گاردهای ضدشورش مخابره شده است.

در یکی از ویدئوها یک خودروی ضدشورش با سرعت به سوی صف مردمی که در برابر نرده مرزی با کلمبیا ایستاده‌اند می‌راند و چندین نفر را مجروح می‌کند.

در بسیاری از نقاط مرزی ماموران امنیتی از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی برای دور کردن مردم از خطوط مرزی استفاده کردند. معترضان هم با پرتاب سنگ، آتش زدن لاستیک و خودرو برابر آنها مقاومت کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها