کد خبر: 273430
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۰:۰۷:۵۱
| |

تظاهرات مردم بارسلون در اعتراض به سفر پادشاه اسپانیا به کاتالونیا

صدها نفر از مردم کاتالونیا با حضور در خیابان‌های بارسلون به سفر پادشاه اسپانیا به این منطقه اعتراض کردند و تصاویر فیلیپ ششم را به آتش کشیدند.

تظاهرات مردم بارسلون در اعتراض به سفر پادشاه اسپانیا به کاتالونیا
کد خبر: 273430
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۰:۰۷:۵۱

اعتمادآنلاین| صدها نفر از مردم بارسلون یک‌شنبه شب با حضور در خیابان‌های این شهر به سفر «فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا به منطقه کاتالونیا اعتراض کردند.

براساس این گزارش، پادشاه اسپانیا که در عواهای سیاسی باید بی‌طرف باشد از زمانی که رهبران استقلال طلب کاتالونیا را بی‌مسئولیت و غیردموکراتیک خواند، به حمایت از یک جناح سیاسی متهم شده و خشم مردم منطقه کاتالونیا را برانگیخته است.

فیلیپ ششم روز یک شنبه به بارسلون سفر کرد تا در یک مراسم مربوط به صنایع مخابراتی و تلفن همراه شرکت کند.

معترضان به سفر پادشاه اسپانیا عکس‌های او را به آتش کشیدند و با بستن خیابان‌های مرکز شهر بارسلون مخالفت شدید خود را به سفر وی به این منطقه نشان دادند.

معترضان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که خطاب به خاندان سلطنتی نوشته شده بود «سرکوب را متوقف کنید». رویترز میگوید که معترضان به سمت یگان ویژه مستقر در محل تخم مرغ پرتاب کردند.

تنشها در منطقه کاتالونیا اخیرا با صدور احکام زندان برای رهبران استقلال طلب این منطقه دوباره شدت گرفته است. در اعتراض به محاکمه 12 نفر از سران جدایی‌طلب، شنبه هفته گذشته 200 هزار نفر به خیابان‌های بارسلون آمده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها