کد خبر: 272686
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۰۸:۴۹:۱۳
| |

حمایت چین از مذاکرات آمریکا و کره‌شمالی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه‌ای از دومین نشست سران آمریکا و کره‌شمالی که قرار است 27 و 28 فوریه (7 و 8 اسفند) در ویتنام برگزار شود، حمایت کرد.

حمایت چین از مذاکرات آمریکا و کره‌شمالی
کد خبر: 272686
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۰۸:۴۹:۱۳

اعتمادآنلاین| «گنگ شوانگ» در این بیانیه که امروز شنبه منتشر شد، آورده است: چین امیدوار است دومین مذاکرات رهبران آمریکا و کره‌شمالی با موفقیت برگزار شود و به نتایج مثبتی برسد و با نیروی تازه برای رسیدن به هدف عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای و برقراری صلح پایدار همراه باشد.


سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: چین همواره معتقد است که تماس و گفت‌و‌گوی مستقیم بین کره‌شمالی و آمریکا، کلید حل مسایل هسته‌ای شبه‌جزیره کره است و چین از کره شمالی و آمریکا حمایت می کند تا از طریق گفت‌و‌گو و مشورت مسایل را حل کنند.


او افزود: از سال گذشته، اوضاع شبه‌جزیره کره بهبود یافت و مذاکرات رهبران کره‌شمالی و آمریکا در سنگاپور، بن‌بست مسایل هسته‌ای شبه جزیره کره را شکست این نتیجه تلاش‎های مشترک همه طرف‎ها و نیز نشاگر موضع همیشگی چین است.


در حالی که تنها چند روز به آغاز نشست سران آمریکا و کره‌شمالی در پایتخت ویتنام باقی مانده است، گفت‌و‌گوهای سطح کاری دو کشور از روز پنجشنبه در هانوی آغاز شده است کیم و ترامپ قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در «گاورمنت گست هاوس»، ساختمان دولتی دوران استعمار در مرکز هانوی، دیدار و گفت‌و‌گو کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها