کد خبر: 272409
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

راز دارایی‌های هنگفت داعش چیست؟

اگر چه سازمان اطلاعات عراق یکی از شبکه‌های مالی داعش را با 500 میلیون دلار متلاشی کرد اما همچنان پرسش بزرگی برای تحلیلگران نظامی، امنیتی و اطلاعاتی باقی مانده است.

راز دارایی‌های هنگفت داعش چیست؟
کد خبر: 272409
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از کشف و متلاشی کردن یکی از مهم‌ترین شبکه‌های مالی گروه داعش توسط سازمان اطلاعات عراق، پرسش بزرگی برای تحلیلگران نظامی، امنیتی و اطلاعاتی همچنان باقی مانده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به اعتقاد کارشناسان عراقی بعد از متلاشی شدن این شبکه مالی که 500 میلیون دلار در خود داشت، این پرسش بیش از پیش مطرح می‌شود که چه طرف یا اطرافی حامیان اصلی داعش هستند و این گروه تروریستی این ثروت را چگونه به دست آورده است؟

هشام الهاشمی، کارشناس امور امنیتی و راهبردی عراق در این رابطه به پایگاه اطلاع‌رسانی عراقی «این» گفت: با وجود آنکه با این اقدام اطلاعاتی، داعش بسیاری از دارایی‌ها، شبکه‌های مالی، حساب‌های بانکی و ده‌ها پروژه سرمایه‌گذاری خود را از دست داده اما بازهم این پرسش مطرح است که این اموال از چه طریقی و از چه طرفی به دست آنها می‌رسد.

در همین راستا فاضل ابو غریف که این پایگاه از او به عنوان کارشناس امنیتی نام برده نیز خبر داد ما در واقع در برابر یک شبکه بزرگ هستیم که شاخه‌های آن در کشورهای مختلف اروپایی وعربی قرار دارد.

به گفته این کارشناسان این پول‌ها از طریق دفاتر صرافی در عراق، کشورهای همسایه عراق و حتی کشورهای بسیار دور ردوبدل می‌شود و معمولا برای خرید سلاح، مهمات و مواد منفجره ای که در کمربندهای انفجاری به کار می روند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گفتنی است منابع عراقی اعلام کردند بازجویی از این شبکه مالی متلاشی‌شده همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها