کد خبر: 271828
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۵:۱۲:۰۰
| |

مذاکره سوری‌ها با اپراتورهای تلفن همراه در ایران

ایاد الخطیب وزیر ارتباطات سوریه اعلام کرد: با یک شرکت اپراتور تلفن همراه در ایران برای همکاری مذاکره داریم و به زودی جزئیات آن را به اطلاع مردم سوریه می رسانیم.

مذاکره سوری‌ها با اپراتورهای تلفن همراه در ایران
کد خبر: 271828
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۵:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ایاد الخطیب که در جمع نمایندگان مجلس این کشور صحبت می کرد با اشاره به ضعف اینترنت و ارتباطات در سوریه این مطلب را اعلام کرد.

به گزارش روزنامه الوطن سوریه، وی با اشاره به مذاکره با یک اپراتور تلفن همراه در ایران برای ارتقای کیفیت و بهینه سازی خطوط اینترنت سوریه افزود: در این خصوص با یک اپراتور تلفن همراه در ایران در حال مذاکره هستیم و می خواهیم تعداد شرکت های اپراتور تلفن همراه در سوریه را به سه شرکت برسانیم.


این مقام سوری با تاکید بر اینکه هم اکنون کشورش در بخش ارتباطات با مشکلات بسیاری مواجه است، اعلام کرد: در برخی مناطق هنوز مخابرات محلی وجود ندارد و در اغلب مناطق اینترنت ملی ضعیف است.


به گفته الخطیب، وزارت ارتباطات سوریه طرحی را ارائه کرده که توسعه اینترنت در این کشور را به دنبال دارد و تعداد کاربران اینترنتی را در سوریه از 1.4 به 1.6 میلیون نفر می رساند.


هم اکنون دو شرکت «سیریاتل» و «ام تی ان» در سوریه به عنوان اپراتور تلفن همراه فعالیت می کنند.


بحران تحمیلی به سوریه که از 24 اسفندماه سال 1389 با ایجاد گروه های تروریستی - تکفیری توسط جبهه غربی - عربی - صهیونیستی آغاز شده تاکنون موجب خسارت های زیادی به زیرساخت های این کشور از جمله خطوط ارتباطی همچون اینترنت شده است.


«حموده الصباغ» رئیس مجلس سوریه نیز در جریان توضیحات وزیر ارتباطات این کشور در جمع نمایندگان با اشاره به سخنان روز یکشنبه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در خصوص وضعیت نابسامان ارتباطات در کشورش، گفت: اظهارات رئیس جمهوری حامل پیام های مهمی برای داخل سوریه و خارج از آن بود و نشان داد که طرح سوریه برای آینده چیست.


وی افزود: نمایندگان مجلس باید با فساد و اشخاص فاسد در نظام مبارزه کنند تا بتوانیم کشتی سوریه را با صلح و امنیت به مقصد برسانیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها