کد خبر: 271823
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۵:۰۱:۰۰
| |

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا:

داعش تهدیدی مستقیم برای آمریکا محسوب می‌شود

ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه خبری تلویزیونی «سی.ان.ان» و نیز مخالفتی آشکار با اظهارات «دونالد ترامپ» گفت که داعش تهدیدی مستقیم برای آمریکا محسوب می شود.

داعش تهدیدی مستقیم برای آمریکا محسوب می‌شود
کد خبر: 271823
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۵:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «باربارا استار» خبرنگار بخش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) «سی.ان.ان» که به همراه ووتل به شمال سوریه سفر کرده بود در یک گزارش ویژه گفت: سفر ووتل به این بخش از سوریه جهت ملاقات با فرمانده نیروهای دمکراتیک کرد سوریه صورت گرفت.


خبرنگار «سی.ان.ان» ادامه داد: نیروهای دمکراتیک کرد سوریه از سوی آمریکا جهت مقابله و از میان برداشتن داعش حمایت می شوند.


استار افزود: «ووتل» در مصاحبه ای اختصاصی با «سی.ان.ان» آشکارا گفت که داعش همچنان یک تهدید و تهدیدی مستقیم برای آمریکا به شمار می رود.


بنابراین گزارش، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا افزود: آنها (داعش) در گذشته چنین تهدیدی را نشان داده اند و در آینده نیز قادر به انجام این کار هستند و باید این موضوع را جدی گرفت.


«سی.ان.ان» در ادامه افزود: در این ملاقات، «ووتل» برای حفظ حدود یکهزار و 500 نیروهای نظامی آمریکایی که مورد درخواست طرف نیروهای دمکراتیک کرد سوریه بود، وعده ای نداد، اما روشن ساخت که حدود دو هزار نظامی آمریکایی این منطقه را ترک می کنند.


«استار» گفت: این موضوع نیروهای دمکراتیک کرد سوریه را در وضعیت دشواری قرار می دهد و آنها را به نزدیکی با دولت اسد وا می دارد، آمریکا گفته است تا زمانی که آنها علیه داعش می جنگند می تواند تسلیحات نظامی آمریکایی برای این نیروها ارسال کند.


دونالد ترامپ دسامبر (آذر) گذشته تصمیم گرفت نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند و مدعی شد که داعش در این کشور شکست خورده است، وی این تصمیم را به بدون مشورت با مقامات ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از جمله ژنرال ووتل اتخاذ کرد.


از زمان اعلام این تصمیم، موضوع حفظ برخی از نیروها در سوریه به دلایل مختلف محور گفت وگوهای مقامات نظامی و غیرنظامی واشنگتن بوده است.


نشریه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا (که نامش فاش نشده) نوشت: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ گفته ترجیح می دهد که شماری از نیروها در سوریه حضور داشته باشند.


این روزنامه آمریکایی افزود: مذاکرات در کاخ سفید برای ادامه حضور بخشی از نیروها در سوریه تشدید شده است. ادامه حضور بخشی از نیروهای آمریکایی در سوریه نقض وعده های ترامپ درباره بازگرداندن نیروهایش از برخی مناطق درگیر خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها