کد خبر: 271698
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۹:۵۱:۰۰
| |

وزیر خارجه عمان:

منطقه شاهد آغاز «پایان بازی‌های بزرگ» است

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان تأکید کرد که منطقه خاورمیانه شاهد «آغاز پایان بازی‌های بزرگ» است.

منطقه شاهد آغاز «پایان بازی‌های بزرگ» است
کد خبر: 271698
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۰۹:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم گفت: منطقه خاورمیانه شاهد «آغاز پایان بازی‌های بزرگم است و بحران سوریه در رأس آن است.

وی گفت: بحران شورای همکاری خلیج (فارس) یک اختلاف مالی نیست بلکه اختلافات و تفاوت‌های درونی است که ریشه‌های تاریخی و قبیله‌ای دارد.

یوسف بن علوی تأکید کرد: ما صراحتا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفتیم که تنها با تشکیل کشور فلسطین شاهد امنیت خواهد بود. باید نظریه جدیدی را ایجاد کرد که شامل تشکیل کشور فلسطین و ثبات منطقه باشد. ما به نیابت از کسی مذاکره نمی‌کنیم و بر کسی مسئله‌ای را تحمیل نمی‌کنیم چراکه ما تنها به درخواست کسانی که خواهان فراهم کردن شرایط مشخص باشند پاسخ می‌دهیم. اصول بین المللی پایه و اساس مناسب برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است و تلاش‌های بین المللی باید در این سبک و سیاق باشد.

وی گفت: عادی‌سازی وجود ندارد بلکه یک روند مسالمت‌آمیز مستمر وجود دارد و تشکیل کشور مستقل فلسطین دارای حاکمیت شرطی برای هرگونه روند صلح براساس قطعنامه‌های بین المللی است. اینجا باید به تحقق اهداف برادران فلسطینی و تشکیل کشورشان توجه داشته باشیم.

وزیر خارجه عمان تأکید کرد که بیانیه ورشو مواضع تمامی شرکت‌کنندگان درباره پرونده ایران و مواضعش در منطقه را نشان نمی‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها