کد خبر: 270590
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۷:۱۵:۰۰
| |

تحلیلگر روس:

عربستان و اسرائیل قادر به جنگ با ایران نیستند

یک تحلیل‌گر روس معتقد است با وجود زد و بندهای صورت‌گرفته در نشست ورشو، عربستان جرات ورود به جنگ با ایران را نخواهد داشت.

عربستان و اسرائیل قادر به جنگ با ایران نیستند
کد خبر: 270590
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۰۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یک تحلیلگر روس معتقد است با وجود زد و بندهای صورت‌گرفته در نشست ورشو، عربستان جرات ورود به جنگ با ایران را نخواهد داشت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روسیه الیوم خبر داد یک تحلیل‌گر روسی با اشاره به سخنان بنیامین نتانیاهو در ورشو به ویژه در مورد جنگ با ایران و با وجود آنکه این سخنان به سرعت از صفحه شخصی نتانیاهو برداشته شد اما باز هم این پرسش در میان تحلیلگران به وجود آمده است که آیا اسرائیل واقعا به دنبال جنگ با مهمترین دشمن خود در خاورمیانه است؟

"پیوتر آکوپوف" تحلیلگر مجله روسی "وزگلیاد" در پاسخ به این پرسش در تحلیل خود نوشت: ایران دشمن اعتقادی اول اسرائیل چه در رابطه با مسئله فلسطین و چه در رابطه با تمام مسایل منطقه محسوب می‌شود.

به گفته این تحلیلگر هیچ راه حل مسالمت‌آمیزی برای مسئله سرزمین‌های فلسطین که اسرائیل آن را به همراه بخش شرقی قدس اشغال کرده وجود ندارد، زیرا نه اسرائیل حاضر به باز پس دادن آن است و نه عرب‌ها می‌توانند یا بهتر بگویم جرات دارند از درخواست برای بازپس‌گیری آن چشم‌پوشی کنند.

همین امر باعث شد تا اسرائیل به این نتیجه برسد ریشه مشکلاتش در ایران است و از این‌رو تلاش می‌کند با کمک ایالات متحده فشار خود را بر جمهوری اسلامی ایران مضاعف کرده و این کار را چند دهه‌ای است که ادامه می‌دهد با این حال تصور می‌کند نمی‌تواند همچنان منتظر اقدامات آمریکا باقی بماند و به همین خاطر تلاش می‌کند از طریق بازی بر روی تناقض‌های سنی و شیعی نگرانی‌های عربستان را از افزایش نفوذ ایران برانگیزد.

این رویکرد باعث شکل‌گیری ایده ائتلاف با کشورهای عربی علیه ایران شد تا جنگی از سوی مسلمانان علیه دیگر مسلمانان را به وجود آورد، اما شرایط به هر شکلی که رقم بخورد و صرف نظر از سطح تناقض‌های سیاسی و دینی بین عربستان و ایران آنها برای رضایت اسرائیل دست به این جنگ نخواهند زد.

نویسنده در پایان تاکید می کند نتانیاهو می‌تواند به هر شکلی که دلش می‌خواهد در مورد جنگ با ایران سخن بگوید اما حتی یک کشور عربی هم در ائتلافی علنی با اسرائیل آنهم برای جنگ مستقیم با ایران وارد نخواهد شد. اسرائیل هم به تنهایی قادر به جنگ با ایران نیست و تنها شاید قادر به شلیک موشک علیه این کشور باشد که عواقب سختی هم به دنبال خواهد داشت، پس انتظار نمی‌رود تل آویو دست به اقدامات انتحاری بزند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها