کد خبر: 269944
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۰:۴۷:۴۱
| |

دولت مجارستان سی هزار یورو وام ازدواج می‌دهد

نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد از این پس دولت مالیات خانواده‌های بزرگ را کاهش می‌دهد تا شاهد رشد نرخ زاد و ولد در این کشور باشد.

دولت مجارستان سی هزار یورو وام ازدواج می‌دهد
کد خبر: 269944
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۰:۴۷:۴۱

اعتمادآنلاین| «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر راست‌گرای افراطی مجارستان یکی از پرنفوذترین رهبران اروپا در پیشبرد سیاست‌های ضدمهاجرتی است.

ویکتور اوربان خطاب به شهروندان مجارستان گفت: «همواره شاهد پایین آمدن نرخ تولد فرزندان در اروپا هستیم. برای اروپای غربی جواب مهاجرت است. آنها تنها می‌خواهند نرخ را بالا ببرند ما اما اینجا تنها بچه مجارستانی می‌خواهیم.»

این اولین بار نیست که ویکتور اوربان چنین عبارت مهاجرستیزانه و نژادپرستی را بر زبان می‌آورد. در ماه مارس گذشته، مسئول کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل نخست وزیر مجارستان را نژادپرست خواند.

اما ویکتور اوربان در سخنان خود به امتیازات و امکانات جدیدی که به خانواده‌ها در صورت تولید فرزندان بیشتر داده می شود، اشاره کرد. دست کم دولت در هفت مورد به خانواد‌های بزرگ کمک خواهد کرد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

*زنانی که دست‌کم بیشتر از چهار فرزند به‌دنیا می‌آورند معافیت مالیاتی عمده‌ای شامل حالشان می‌شود.

*وام‌های کم بهره بیشتر از 30 هزار یورویی برای زنانی که برای اولین بار در زیر چهل سال ازدواج می‌کنند. یک سوم بدهی‌های این زنان به بانک‌ها نیز بخشیده خواهدشد.

*این مادران به ازای تولد هر فرزند، یک‌سوم از بدهی‌شان، بخشیده خواهد شد یعنی اگر 3 فرزند به دنیا بیاورند کل وام دریافتی‌شان بخشیده می‌شود.

پس از تولد فرزند دوم، دولت مبلغ 3150 یورو به وام مسکن خانواده می‌افزاید. بعد از فرزند سوم 12850 یورو و به ازای هر فرزندی که پس از سومین متولد شود 3150 یورو به بودجه وام خانواده افزوده خواهد شد.


گهواره‌های مهدکودک‌های مجارستان تا سال 2022 به 21 هزار افزایش پیدا خواهد کرد.

بی‌بی‌سی هم نوشت: «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان که سهمیه های چندصدتایی میزبانی از مهاجران در سال‌های اخیر را نپذیرفته است می‌خواهد با کمک مجارهای «سفیدپوست و مسیحی» کشورش را به گفته خود پاک از «مسلمانان و مهاجران رنگین پوست» کند.

منبع: عصرایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها