کد خبر: 269801
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۵:۵۶:۴۰
| |

مانور «کبرای طلایی» آغاز شد

تایلند و ایالات متحده میزبان مراسم افتتاحیه مانور نظامی سالانه «کبرای طلایی» شدند که بزرگترین رزمایش در نوع خود در منطقه آسیا – اقیانوسیه با مشارکت 29 کشور یا ناظر است.

مانور «کبرای طلایی» آغاز شد
کد خبر: 269801
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۵:۵۶:۴۰

اعتمادآنلاین| نزدیکی تایلند به چین پس از کودتای سال 2014، تنور گرم مناسبات بانکوک-واشنگتن را سرد کرد و باعث شد آمریکا روابط نزدیک با تایلند را کاهش داده و حضور کمرنگ‌تری در برخی رزمایش‌های نظامی با مشارکت این کشور جنوب شرق آسیا داشته باشد.

این رزمایش بیش از سه دهه است در تایلند برگزار می‌شود. سی و پنجمین رزمایش مشترک کبرای طلایی با برگزاری مراسم جشنی در استان چونبوری آغاز شد و «گلیس دیویس» سفیر آمریکا در آن خواستار استقرار یک دولت منتخب در تایلند شد.

27 کشور به طور مستقیم یا به عنوان ناظر در این رزمایش شرکت دارند و 8 هزار و 564 نظامی در آن مشارکت دارند. هفت کشور اندونزی، ژاپن، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی، تایلند و آمریکا بیشترین مشارکت را در این رزمایش دارند.

9 کشور دیگر شامل استرالیا، بنگلادش، کانادا، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، مغولستان، نپال و فیلیپین در قالب برنامه‌ریزی‌های چند‌ملیتی در این رزمایش شرکت کرده‌اند.

برونئی، شیلی، لائوس، میانمار، هلند، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و ویتنام 9 کشور دیگر ناظر این رزمایش در تایلند هستند.

چین و هند نیز در طرح‌ها و فعالیت‌های مدنی و بشردوستانه رزمایش کبرای طلایی در تایلند شرکت کرده‌اند.

این رزمایش در چندین استان تایلند و در منطقه مرکزی و شرق این کشور تا 19 فوریه (30 بهمن) ادامه خواهد یافت.

رزمایش سال گذشته با حضور 24 کشور و مشارکت بیش از 13 هزار نظامی برگزار شد.

منبع: مشرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها