برگزاری تظاهرات مردمی سودان در محکومیت بازداشت زنان معترض

معترضان سودانی به منظور محکومیت بازداشت زنان در جریان تظاهرات این کشور در «ام درمان» تظاهرات کردند.

برگزاری تظاهرات مردمی سودان در محکومیت بازداشت زنان معترض
کد خبر: 269521
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ۱۵:۰۸:۳۶

اعتمادآنلاین| ملت سودان به دعوت اتحادیه مشاغل این کشور و به منظور حمایت از زنان و مردان بازداشت شده در جریان تظاهرات مردمی این کشور در شهر ام درمان تظاهرات کرده و بار دیگر خواستار برکناری عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور شدند.

این تظاهرات توسط «ابتکار نه به اجبار زنان» در نزدیکی زندان زنان برگزار شد که طبق گفته اپوزیسیون سودان صدها دختر و زن به دلیل مشارکت در تظاهرات در این مکان بازداشت شده‌اند.

زنان شرکت‌کننده در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها شعارهای انقلابی نوشته شده بود، شعارهایی را مبنی بر تغییر دولت این کشور سر دادند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی با محاصره معترضان که بیشتر آنها زن بودند مسیر منتهی به این زندان را مسدود کردند و معترضان نیز مجبور به تغییر مسیر تظاهرات شدند.

گروه دیگری نیز از معترضان نیز در خیابان «الدکاتره» تظاهرات کردند و با پیوستن به تظاهرات مذکور در اطراف زندان زنان در ام درمان شعارهایی را علیه دولت این کشور سر دادند و نیروهای امنیتی نیز به منظور متفرق کردن معترضان به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

در همین راستا، منابع آگاه اعلام کردند که مقامات سودان پس از محاصره معترضان چند تن از این افراد را بازداشت کردند.

این منابع افزودند که «دره قمبو»، یک روزنامه‌نگار سودانی که در حال پوشش تظاهرات مردمی سودان بود به مکان نامعلومی منتقل شده است.

منابع مذکور تعداد بازداشت شدگان تظاهرات روز گذشته سودان را بیش از 30 تن تخمین زدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها