کد خبر: 268156
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۴:۵۵:۰۰
| |

منابع تامین مالی زمین‌های گلف ترامپ بررسی می‌شود

دادستانان ایالت مریلند ارائه اسناد مالی زمین‌های گلف دونالد ترامپ در اسکاتلند را خواستار شده‌اند.

منابع تامین مالی زمین‌های گلف ترامپ بررسی می‌شود
کد خبر: 268156
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۴:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه تایمز لندن گزارش کرده است که دادستانان ایالت مریلند آمریکا به دنبال دریافت اسناد مالی زمین‌های گلف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هستند تا در تحقیقات خود در خصوص احتمال نقض قانون عدم دریافت هدایا از طرف کشورهای خارجی توسط ترامپ از آن استفاده کنند.

برایان فراش، دادستان کل مریلند سرپرستی این تحقیقات را بر عهده دارد تا احتمال نقض این قانون از سوی ترامپ و پذیرفتن پرداخت‌هایی از سوی دولت‌های خارجی از طریق هتل بین‌المللی خود در واشنگتن را بررسی کند.

فراش به روزنامه تایمز گفت: مطمئنیم که در پایان تحقیقاتمان قادر خواهیم بود که نقض این بند از قانون اساسی از سوی ترامپ را ثابت کنیم.

درخواست ارائه این اسناد که فهرست آن‌ها در وب سایت فراش ذکر شده، بخشی از درخواست‌های ارائه اسنادی است که در ماه دسامبر در ارتباط با این پرونده به ثبت رسیده است.

ترامپ به اتهام نقض این قانون با تعدادی پرونده قضائی روبه‌رو است که هم به عنوان رئیس جمهور و هم به عنوان یک فرد عادی در آن‌ها متهم شده است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرده که حاکی از عدم پرداخت وامی در سال 2016 از سوی دویچه بانک به ترامپ برای زمین گلف ترنبری است که سوالاتی را درباره تأمین مالی زمین‌های گلف ترامپ در اسکاتلند برانگیخته است.

آماندا میلر، سخنگوی سازمان ترامپ به روزنامه نیویورک تایمز گفت، این سازمان «زمین ترنبری را بدون هیچ‌گونه تأمین مالی و با سرمایه ده‌ها میلیون دلاری خود بازسازی کرده است».

ترامپ پیش از آغاز به کار خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا کنترل دارایی‌های خود را به پسرانش سپرد.

قانون‌گذارانی که در حال بررسی احتمال وجود ارتباطاتی میان کمپین انتخاباتی ترامپ و روسیه هستند نیز پرسش‌هایی را درباره منابع تأمین مالی هولدینگ دونالد ترامپ و احتمال تأمین آن از سوی نهادهای خارجی مطرح کرده‌اند. گزارش شده است رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا نیز مدارکی را از تعاملات ترامپ با دویچه بانک برای سرمایه‌گذاری‌هایش در روسیه درخواست کرده است.

در یک جلسه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان، گلن سیمپسن، رئیس مؤسسه تحقیقاتی «فیوژن جی‌پی‌اس» کمبود اطلاعات درباره تأمین مالی زمین‌های گلف ترامپ را «نگران‌کننده» توصیف کرد.

به گفته سیمپسن، حساب‌های بررسی شده «در ظاهر نشانگر حضور روسیه در این پرونده نیست اما چیزی که واضح است، سرمایه‌های هنگفتی هستند که از سوی منابع ناشناس به این پروژه تزریق شده‌اند».

منتقدان همچنین ترامپ را به استفاده از دیدارهای ریاست جمهوری از این زمین‌های گلف برای رونق دادن به تجارتش متهم کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها