کد خبر: 266968
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۰۸:۴۳:۲۹
| |

خلیل‌زاد:

راه صلح ناهموار است

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در پاسخ به منتقدان مذاکرات آمریکا با طالبان گفت که هنوز زود است تا در مورد نتایج این مذاکرات قضاوت صورت بگیرد.

راه صلح ناهموار است
کد خبر: 266968
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۰۸:۴۳:۲۹

اعتمادآنلاین| «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، منتقدان مذاکرات اخیر با طالبان را به خویشتنداری فراخواند و گفت که هنوز برای قضاوت کردن در مورد نتایج این مذاکرات زود است.

وی افزود که در مذاکرات اخیر وی با نمایندگان طالبان در زمینه مبارزه با تروریسم و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته، اما هیچ موضوعی تاکنون نهایی نشده است.

با این حال خلیل‌زاد در توئیتر خود نوشت که تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانستان تاکنون در مسیر درستی حرکت کرده است.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان همچنین گفت که هنوز کارهای زیادی در موارد حیاتی دیگر مانند مذاکرات بین الافغانی و آتش بس کامل باقی مانده است.

خلیل‌زاد در توئیتر خود نوشته است: شکاک‌هایی هستند که با توجه به بخش نخست یک تلاش بسیار بزرگ، عجولانه قضاوت می‌کنند؛ گویا ما به توافق نهایی رسیده‌ایم. فیل را در یک لقمه نمی‌توان بلعید! و جنگ 40 ساله در یک نشست حل نخواهد شد، حتی اگر این نشست یک هفته هم ادامه داشته باشد.

زلمی خلیل‌زاد گفت که راه صلح ناهموار است و وضعیت افغانستان نیز مانند هر گفتگوی حساس دیگر، به دلیل حضور بازیگران بسیار و موضوعات متعدد، پیچیدگی‌های خود را دارد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که پس از پایان دور چهارم مذاکرات مقامات آمریکایی و نمایندگان طالبان در قطر که بدون حضور نمایندگان دولت افغانستان برگزار شد، رهبری دولت وحدت ملی افغانستان از روند فعلی مذاکرات به شدت انتقاد کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها