کد خبر: 266914
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۷:۰۳:۰۵
| |

اتحادیه اروپا:

تحریم‌های ضدایرانی آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسیم

یک سخنگوی اتحادیه اروپا با بیان اینکه سازوکار مالی «اینستکس» علیه آمریکا راه‌اندازی نشده و تحریم های این کشور را دور نمی‌زند، تاکید کرد: اتحادیه اروپا تحریم‌های برون‌مرزی آمریکا علیه ایران را به رسمیت نمی‌شناسد.

تحریم‌های ضدایرانی آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسیم
کد خبر: 266914
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۷:۰۳:۰۵

اعتمادآنلاین| وی این اظهارات را روز جمعه در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در لندن مبنی بر اینکه 'اگر بنا باشد با راه اندازی اینستکس، ایران از مزایای لغو تحریم‌ها در قالب برجام بهره‌مند شود، اروپا چگونه با فشارهای امریکا کنار خواهد آمد؟' بیان داشت.


این مقام ارشد اتحادیه اروپا تصریح کرد: هدف کلی اینستکس این است که به صادرکنندگان و واردکنندگان اروپایی کمک کند تا بر اساس قوانین اتحادیه اروپا و بین‌المللی و سازوکارهای مرتبط داخلی به تجارت مشروع با ایران بپردازند.


وی افزود: درواقع اینستکس مکمل قوانین مسدودسازی تحریم‌ها است که در هفتم ماه آگوست گذشته به اجرا گذاشته شد تا منافع شرکت‌های اروپایی که می‌خواهند با ایران تجارت کنند را حفظ کند.


او در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان عملیاتی شدن این سازوکار و دستیابی ایران به درآمدهای نفتی‌اش گفت: اینک که راه‌اندازی اینستکس اعلام‌شده، وظیفه سه کشور مجری خواهد که جزئیات بیشتری را درباره آن اعلام کنند.
وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در کنفرانس مشترک خبری شب گذشته پس از نشست وزیران اتحادیه اروپا در بخارست پایتخت رومانی راه‌اندازی سازوکار مالی ویژه (اینستکس) را رسماً اعلام کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها