کمک‌های آمریکا به نوار غزه و کرانه باختری متوقف شد

یک مقام آمریکای امروز جمعه اعلام کرد: دفتر آژانس آمریکایی توسعه بین‌الملل در کرانه باختری و نوار غزه فعالیتش را متوقف کرد.

کمک‌های آمریکا به نوار غزه و کرانه باختری متوقف شد
کد خبر: 266836
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۳:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| این مسؤول آمریکایی گفت: بنا به درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین تمامی طرح‌ها و برنامه‌های مورد حمایت مالی آمریکا در کرانه باختری و غزه را در اشاره به قانون مبارزه با تروریسم آمریکا که امروز اجرایی می‌شود، تعلیق کردیم.

وی افزود: در حال حاضر گام‌هایی را برای تعطیلی هیئت آژانس آمریکایی توسعه بین‌الملل به طور نهایی نگرفته‌ایم.

صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز روز پنج‌شنبه گفت: کمک‌های آمریکایی برای سیستم‌های امنیتی فلسطین از امروز جمعه بنا به درخواست رهبری فلسطین به منظور اجتناب از هرگونه شکایت علیه خود متوقف خواهد شد.

عریقات اشاره کرد: قانون جدید آمریکا مبتنی بر این است که هر دولتی که از حمایت مالی آمریکا برخوردار است تحت قوانین مبارزه با تروریسم آمریکا قرار می‌گیرد و آمریکایی‌ها تصمیم خود را گرفته‌اند اما ما به مشارکت با مبارزه با تروریسم در منطقه ادامه می‌دهیم.

وی افزود: توقف کمک‌های آمریکایی به سیستم‌های امنیتی فلسطین تاثیری بر فعالیت این سازمان‌ها در سال 2019 نخواهد گذاشت.

عریقات گفت: امروز تمامی دفاتر و موسسات و طرح‌های آژانس توسعه بین‌الملل بسته خواهند شد و تمامی صدها کارمند فلسطینی اخراج خواهند شد و تمامی بورسیه‌های تحصیلی که دانشجویان فلسطینی از آنها برخوردار بودند، متوقف شده است.

توقف فعالیت این آژانس در حالی صورت گرفت که سایر گروه‌های کمک رسان غیردولتی باید فعالیت‌هایشان را در این دو بخش تا 31 ژانویه سال جاری میلادی متوقف می‌کردند که در نتیجه پیامدهای غیرعمدی «قانون مبارزه با ترورریسم» آمریکا مصوب 2018 است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها