کد خبر: 266109
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۵:۰۹:۲۸
| |

هشدار روسیه نسبت به تبعات «شدیدا منفی» مداخله نظامی در ونزوئلا

سخنگوی کرملین اعلام کرد: مسکو از وجود ارتباطات میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و خوآن گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و «رئیس‌جمهور خودخوانده» این کشور شگفت‌زده نشد.

هشدار روسیه نسبت به تبعات «شدیدا منفی» مداخله نظامی در ونزوئلا
کد خبر: 266109
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۱۵:۰۹:۲۸

اعتمادآنلاین| این در حالی است که اخیراً فاش شد خوآن گوایدو که رئیس کنگره ملی ونزولا بود و در پی اعتراضات اخیر این کشور خودش را «رئیس‌جمهور خودخوانده» اعلام کرد، پیش از این اقدام با آمریکا در ارتباط بوده و خودش نیز به داشتن ارتباط با دونالد ترامپ اذعان کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: انتظار وجود این ارتباط با توجه به اینکه او از قبل این اتفاقات با واشنگتن به صورت مداوم ارتباط داشته و دارد می‌رفت. بنابراین هیچ چیز شگفت‌آوری در این مساله وجود ندارد.

در همین حال پسکوف نسبت به تبعات «شدیدا منفی» یک مداخله نظامی خارجی درامور ونزوئلا هشدار داده و گفت که به اعتقاد وی این تهدیدها کمکی به عادی سازی وضعیت در ونزوئلا و یافتن راه حل سیاسی برای آن نخواهند کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: گمانه‌زنی‌های مرتبط با احتمال گزینه نظامی غیر قابل قبول هستند. این یک مسأله‌ بسیار حساس است و چنین بیانیه‌هایی قطعاً کمکی به عادی شدن وضعیت در ونزوئلا و حل مشکلات داخلی این کشور نمی‌کند.

پسکوف این صحبت را در جواب سوالی درباره‌ این که روسیه می‌خواهد کمک نظامی به دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ارائه دهد مطرح کرد.

وی افزود: درخصوص مداخله نظامی از سوی کشورهای ثالث ما درباره‌ تبعات شدیداً منفی اجتناب ناپذیر یک چنین اقدامات نسنجیده‌ای از همان ابتدا صحبت کردیم.

در عین حال سخنگوی کرملین گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و شرکت نفت دولتی این کشور غیرقانونی بوده و تلاش برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا محسوب می‌شوند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: ما از منافعمان در چارچوب قوانین بین‌المللی موجود دفاع خواهیم کرد و از همه مکانیزم‌های در اختیارمان استفاده می‌کنیم. به طور کلی رهبران مشروع ونزوئلا نیز این تحریم‌ها را غیر قانونی توصیف کرده‌اند و ما کاملاً با این نقطه نظر موافق هستیم.

او همچنین گفت: مسکو یک چنین رفتاری را «تجلی رقابت ناعادلانه و مداخله در امور داخلی ونزوئلا» می‌داند و روسیه به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا باید به ارزیابی ریسک‌های خودش بپردازد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها