کد خبر: 265360
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۲:۲۵:۰۰
| |

سخنگوی وزارت خارجه خطاب به لودریان:

با صدای بلند می‌گوییم؛ مذاکره موشکی هرگز

وزیر خارجه فرانسه، دو روز پیش در سخنانی بی‌پروا به مسوولان کشورمان هشدار داد، در صورت بی‌نتیجه‌ ماندن گفت‌وگوها سر برنامه موشک‌های بالستیک ایران، پاریس آماده است تا تحریم‌های تازه‌ای علیه تهران اعمال کند. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در واکنش به این اظهارات گفت: ایران همواره خواستار تحکیم صلح و ثبات در منطقه بوده است و فروش انبوه سلاح‌های پیچیده و تهاجمی از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه را عامل برهم‌خوردن ثبات و توازن منطقه می‌داند.

با صدای بلند می‌گوییم؛ مذاکره موشکی هرگز
کد خبر: 265360
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۲:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیرامورخارجه فرانسه که این روزها کشورش درگیر اعتراضات خیابانی مردم است، در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفته است: «اگر گفت‌وگوها سر برنامه موشک‌های بالستیک ایران بی‌نتیجه بماند، تحریم‌هایی را علیه تهران اعمال خواهیم کرد.» لودریان در این اظهارات مدعی است که مذاکراتی از سوی این کشور یا حتی سایر کشورهای اروپایی با ایران سر برنامه موشکی کشورمان در جریان بوده است. در همین باره، خبرگزاری «رویترز» در روزهای پایانی دی‌ماه‌1397 با انتشار گزارشی از دیدار دیپلمات‌های کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک با دیپلمات‌های ایرانی در مکان وزارت خارجه ایران، سر برنامه موشکی ایران، پرده برداشت. بنابر آنچه «رویترز» گزارش داد، این دیدار که در ظاهر با محور بررسی ادعاهای مقامات دانمارکی مبنی بر دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در ترور مخالفانش در خاک این کشور برگزار شد، طرف ایرانی پس از آنکه طرف‌های اروپایی اعلام کردند، اروپا نمی‌تواند آزمایش‌های موشکی ایران و اقدامات این کشور برای ترور برخی افراد در خاک اروپا را تحمل کند، به نشانه اعتراض جلسه مزبور را ترک کردند. رویترز پس از گزارش این دیدار، طی تحلیلی نوشت که رویکرد جدید اروپا به مواضع دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا که خواستار منزوی کردن ایران و اعمال تحریم‌های سخت علیه این کشور است، نزدیک شده است.

بهرام قاسمی: مذاکرات با اروپا صرفا سیاسی و اقتصادی است


این ادعای وزیر خارجه فرانسه در حالی است که مذاکره موشکی خط قرمز ایران است. در همین زمینه، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این اظهارات مقام فرانسوی با صراحت گفت که هیچ مذاکره‌ای سر بحث توانایی دفاعی و نظامی ایران با طرف غربی نداشته‌ایم.


قاسمی گفت: در مذاکرات سیاسی که هر شش‌ماه یک‌بار در سطح معاون وزیر برگزار می‌شود، همه موضوعاتی که مربوط به روابط دو‌جانبه و موضوعات مورد علاقه طرفین باشد بحث می شود و آنجا موضع خودمان را در مورد مسائل مختلف می گوییم.

وی با بیان اینکه مذاکرات با اروپا صرفا سیاسی و اقتصادی است، تاکید کرد: با صدای بلند گفته‌ایم که مذاکره موشکی نمی‌کنیم و در این جلسات نیز گفته‌ایم که توان موشکی ما بازدارنده و مربوط به حوزه دفاعی است و به صراحت موضع خودمان را در‌زمینه موشکی بیان کرده‌ایم و در این تماس‌ها و مذاکراتی که داشتیم مواضع‌مان در این زمینه به‌طور صریح و شفاف بیان شده است.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها