کد خبر: 264816
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۸:۰۵:۰۰
| |

اعلام هزینه نگهداری و مدرنیزاسیون زرداخانه هسته‌ای آمریکا

بخش بودجه کنگره ایالات متحده، هزینه نگهداری و مدرنیزاسیون زرادخانه هسته‌ای آمریکا طی 10 سال آینده را اعلام کرد.

اعلام هزینه نگهداری و مدرنیزاسیون زرداخانه هسته‌ای آمریکا
کد خبر: 264816
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در گزارشی که توسط بخش بودجه کنگره ایالات متحده اعلام شد، آمده است که نگهداری و مدرنیزاسیون زرادخانه هسته‌ای آمریکا طی 10 سال آینده 494 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

در این سند خاطرنشان می‌شود مخارج نگهداری از زرادخانه هسته‌ای آمریکا سالانه به طورمتوسط اندکی کمتر از 50 میلیارد دلار خواهد بود.

این گزارش بر اساس درخواست‌های بودجه‌ای وزارتخانه‌های دفاع و انرژی ایالات متحده تهیه شده است. خاطرنشان می‌شود که مخارج نگهداری از زرادخانه هسته‌ای در مقایسه با گزارش منتشره قبلی در فوریه سال 2017 میلادی 23 درصد یا 94 میلیارد دلار افزایش یافته که در رابطه با آن است که مدت کار همه نیروهای اتمی فعلی رو به پایان است و ادامه استفاده از امکانات هسته‌ای، مستلزم مدرنیزه کردن آنها است.

از مبلغ درخواستی 494 میلیارد دلار، 234 میلیارد دلار برای سامانه‌های استراتژیک حامل سلاح هسته‌ای و 106 میلیارد دلار برای آزمایشگاه‌ها و امکانات تولیدی وزارت انرژی آمریکا برای ساخت جنگ‌افزار اتمی در نظر گرفته شده است. همچنین مخارج مدرنیزاسیون فرماندهی، سیستم‌های هشدار دهی و مخابرات وزارت دفاع 77 میلیارد دلار بوده و 15 میلیارد دلار دیگر برای سامانه‌های تاکتیکی حامل سلاح هسته‌ای و سلاح هسته‌ای تاکتیکی است.

علاوه بر این 62 میلیارد دلار دیگر با درنظر داشت تورم در این دوره 10 ساله تخصیص داده شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها