کد خبر: 262948
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۱۱:۴۴:۰۰
| |

170 مهاجر دیگر در دریای مدیترانه غرق شدند

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از کشته و مفقود شدن 170 نفر بر اثر واژگونی دو قایق‌ حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه خبر داد.

170 مهاجر دیگر در دریای مدیترانه غرق شدند
کد خبر: 262948
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۱۱:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اثر وقوع دو سانحه جداگانه برای قایق‌های حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه 170 نفر جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.


در این بیانیه آمده است: بر اساس گزارش نهادهای مدنی در نتیجه واژگونی قایق حامل مهاجران غیرقانونی در دریای آلبوران در امتداد دریای مدیترانه و میان اسپانیا و مراکش 53 نفر جان خود را از دست داده‌اند.


این بیانیه اضافه کرده است که بر اثر واژگونی قایق دیگری در دریای مدیترانه 117 مهاجر جان باخته یا ناپدید شده‌اند. سه نفر نجات یافته و در بیمارستان جزیره لمپدوسا تحت درمان قرار گرفته‌اند.


این گزارش حاکی است که یک نفر از مهاجران که توانسته بود خود را زنده نگهدارد، پس از 24 ساعت در میان آب های مواج دریا توسط یک قایق صیادی نجات یافت. این مهاجر برای درمان به کشور مراکش منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.


کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در بیانیه خود خاطرنشان کرده است که به دلایل مختلف از جمله عدم ثبت اسامی مهاجران قادر به تایید شمار جان‌باختگان یا مفقودان این حوادث نیست.


بر اساس آمارهای ارائه‌شده از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، در سال گذشته بیش از دو هزار مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.


کشورهای آسیایی و آفریقایی بیشترین تعداد مهاجران غیرقانونی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها