کد خبر: 262597
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

دهلی‌نو غیرقابل سکونت اعلام شد

دادگاه عالی هند ضمن ابراز نگرانی از آلودگی شدید هوا در دهلی نو اعلام کرد این شهر غیرقابل سکونت شده و به یک محفظه گاز تبدیل شده است.

دهلی‌نو غیرقابل سکونت اعلام شد
کد خبر: 262597
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تعدادی از قضات دادگاه عالی اعلام کردند که دولت هند باید اقدامات بیشتری برای کنترل آلودگی و ترافیک شهر دهلی نو انجام دهد.


دادگاه عالی همچنین خواستار توضیح دولت دهلی نو در خصوص اجرایی نشدن برنامه های کنترل آلودگی و همچنین تاخیر در افتتاح طرح حمل‌و‌نقل سریع دهلی که می تواند ترافیک را در این کلان شهر کاهش دهد، شد.


آرون میشرا یک قاضی ارشد دادگاه عالی هند با بیان اینکه دهلی تبدیل به یک محفظه گاز شده گفت که بهتر است مردم از این شهر خارج شوند.


آپاراجیتا سینگ یک قاضی دیگر دادگاه عالی اعلام کرد مسیر حمل‌و‌نقل سریع دهلی نو به مسافت 82 کیلومتر، طرح بسیار موثر در کاهش آلودگی و ترافیک در سطح این شهر است که به دلیل مخالفت دولت دهلی نو برای اختصاص بودجه متوقف شده است.


وی خواستار دخالت دادگاه عالی برای رفع هرچه زودتر اختلافات در این خصوص شد.


دولت دهلی نو اعلام کرده است که دارای بودجه لازم برای اجرای طرح حمل‌و‌نقل سریع در پایتخت نیست.


در اردیبهشت ماه سال جاری، سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود در مورد کیفیت هوا در کلان شهرهای با جمعیت بیش از 14 میلیون نفر، دهلی نو را آلوده ترین شهر جهان اعلام کرد و شهر بمبئی نیز در رتبه چهارم قرار گرفت.


جمعیت 17 میلیون نفری دهلی نو باعث افزایش اثرات آلودگی هوا شده است.


پایتخت هند در سال‌های متوالی به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان معرفی شده است. درحالی که اقداماتی در این شهر برای کنترل آلودگی انجام شده است اما برای کنترل آلودگی در دیگر مناطق هند اقدامی صورت نگرفته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها