کد خبر: 260752
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۷:۲۸:۰۰
| |

مذاکرات دو جانبه مصر و اردن:

تاکید بر ازسرگیری مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل

سیسی و عبدالله دوم در این دیدار بر اهمیت از سرگیری مذاکرات میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی بر اساس راهکار تشکیل دو کشور و طرح صلح عربی به منظور دستیابی به حل و فصل عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین تاکید کردند

تاکید بر ازسرگیری مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل
کد خبر: 260752
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۷:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن امروز (یکشنبه) بر اهمیت تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی بر اساس راهکار تشکیل دو کشور و طرح صلح عربی تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، این اظهارات در بیانیه ریاست جمهوری مصر پس از جلسه مذاکرات دو جانبه گسترده میان "عبدالفتاح سیسی"، رئیس جمهوری مصر و "عبدالله دوم"، پادشاه اردن مطرح شده است.

سیسی در سفری که مدت آن مشخص نشده؛ به امان رفته است.

ریاست جمهوری مصر در بیانیه خود اعلام کرد که در این دیدار راه‌های تحکیم روابط دو جانبه میان دو کشور به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، صنایع درمانی، حمل و نقل، نیرو و صادرات گاز طبیعی از مصر به اردن مورد بررسی قرار گرفت.

سیسی و عبدالله دوم در این دیدار بر اهمیت از سرگیری مذاکرات میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی بر اساس راهکار تشکیل دو کشور و طرح صلح عربی به منظور دستیابی به حل و فصل عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین تاکید کردند.

دو طرف اعلام کردند که از سرگیری مذاکرات برای حفظ حقوق قانونی ملت فلسطین جهت تشکیل کشورشان در مرزهای 4 ژوئن 1967 با پایتختی قدس شرقی امری ضروری است و این مسئله به بازگرداندن ثبات و گشودن چشم اندازهای جدید برای خاورمیانه و ملت‌های منطقه کمک می‌کند.

رئیس‌جمهور مصر و پادشاه اردن همچنین در مورد تلاش‌های مشترک جهت مبارزه با تروریسم و حل و فصل بحران‌ها در تعدادی از کشورهای منطقه به ویژه در سوریه، لیبی و یمن گفت‌وگو کرده و بر لزوم حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز بحران‌های منطقه تأکید کردند.

طبق بیانیه ریاست جمهوری مصر، این دو مقام بر ادامه هماهنگی‌های فشرده میان دو کشور در تمامی سطوح برای مقابله با چالش‌های بی سابقه‌ای که امنیت و ثبات جهان عرب را تهدید می‌کند، تأکید کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها