کد خبر: 259422
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۵:۳۵:۰۰
| |

مجازات برای توهین‌کنندگان به سرود ملی چین در هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ امروز (چهارشنبه) از یک قانون جدید پیشنهادی رونمایی کرد که به موجب آن هر کسی که به سرود ملی کشور چین بی‌احترامی کند، مجازات شده و تا سقف سه سال حبس برای این جرم در نظر گرفته می‌شود.

مجازات برای توهین‌کنندگان به سرود ملی چین در هنگ‌کنگ
کد خبر: 259422
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۵:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پکن فشارها را بر این منطقه خودمختار به منظور افزایش نفوذش بر آن بالا برده است.

این لایحه برای نخستین بار در 23 ژانویه گذشته در پارلمان این دولت شهر مطرح شد و مایه مناقشه جدید میان مقامات هنگ‌کنگ و فعالان دموکراسی‌خواه در این شهر که معترض به برچیده شدن تدریجی آزادی‌ها هستند، شده است.

هنگ‌کنگ از زمانی که چین اقدام به اصلاح قوانین در زمینه نحوه و مکان مناسب برای خواندن سرود ملی کرد، این قانون را مورد نظر قرار داد. این‌ در حالی است که چین قوانینی را که از قبل جلوی پخش سرود ملی در مهمانی‌ها، عروسی‌ها و مراسم‌های خاکسپاری می‌گرفتند سخت‌گیرانه‌تر کرده است. امروز (چهارشنبه) یک پیش نویس از این لایحه انتشار علنی پیدا کرد که نشان داد این دولت شهر برنامه‌ریزی کرده است تا یک نسخه کپی برداری شده از قانون‌های مربوط به سرود ملی چین را تصویب کند و برای موارد جدی بی‌احترامی به سرود ملی چین حداکثر مجازات سه سال زندان را در نظر گرفته است. این قانون پخش سرود ملی را به شیوه غیرمحترمانه یا تحریف شده با نیت توهین ممنوع می‌کند. در پیش نویس آن گفته شده که این قانون در ‌عین ‌حال دخل و تصرف در متن سرود ملی و ملودی آن را ممنوع می‌کند. در ‌عین ‌حال برای این جرم غیر از مجازات حبس جریمه تا سقف 50 هزار دلار هنگ کنگ در نظر گرفته شده است.

پاتریک لیپن، وزیر امور داخلی هنگ کنگ گفت‌: این قانون قرار است منزلت سرود ملی را حفظ کرده و احترام گذاشتن را حمایت کند. سال‌ها است که تماشاگران فوتبال هنگ کنگی در برخی از مسابقات فوتبال به هنگام پخش سرود ملی اقدام به هو کردن می‌کنند. برخی دیگر از تماشاگران نیز به هنگام پخش این سرود اقدام به پشت کردن و به نمایش گذاشتن بنرهای استقلال طلبی هنگ‌کنگ می‌کنند.

پیش‌نویس این لایحه به مساله دشوار شناسایی متهمان در یک جمعیت تماشاگران فوتبال به عنوان یکی از دلایلی اشاره کرده که مطابق آن پلیس دو برابر حجم زمانی معادل یک سال را دریافت خواهد کرد تا درباره یک جرم غیر قابل پیگرد تحقیق کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها