کد خبر: 259421
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۵:۲۶:۰۰
| |

سرکوب معترضان با گاز اشک‌آور و آب‌ پرفشار در بنگلادش

پلیس بنگلادش امروز (چهارشنبه) با آب پرفشار، گاز اشک‌آور و باتوم به استقبال از هزاران کارگر معترضی رفت که برای چهارمین روز با بستن خیابان‌ها درخواست افزایش حقوق دارند.

سرکوب معترضان با گاز اشک‌آور و آب‌ پرفشار در بنگلادش
کد خبر: 259421
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۵:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت بنگلادش، دومین صادرکننده بزرگ پوشاک جهان پس از چین، سه‌شنبه پس از وقوع درگیری‌هایی میان پلیس و معترضان که یک کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت، گفت: درخواست افزایش حداقل حقوق کارگران معترض را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اما معترضان امروز مجددا به خیابان‌ها آمدند، خیابان‌ها را مسدود کردند و در منطقه تجاری شمال پایتخت لاستیک به آتش کشیدند. پلیس و رهبران اتحادیه تجاری می‌گویند: بیش از ده‌ها تن از جمله پلیس در درگیری‌های امروز زخمی شدند.

یک نیروی امنیتی گفت: پلیس ابتدا تلاش کرد تا آنها را با گفت‌وگو متقاعد کند و از آنها خواسته شد تا خیابان‌ها را ترک کنند تا حمل و نقل به سهولت انجام شود اما آنها به پرتاب سنگ و آجر مبادرت کردند. بنابراین مجبور به شلیک گاز اشک‌آور شدیم... اکنون اوضاع تحت کنترل است و کارگران رفته‌اند.

دولت داکا ماه سپتامبر اعلام کرد: حداقل حقوق کارگران کارخانه پوشاک تا 51 درصد افزایش ماهانه به 95 دلار در ماه می‌رسد که اولین افزایش در این حد از 2013 محسوب می‌شود اما کارگران می‌گویند این افزایش تنها شامل حاصل عده‌ای معدود از بیش از 3/5 میلیون نیروی کار در این بخش می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها