کد خبر: 258414
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۵:۲۶:۰۰
| |

شمار مخالفان برگزیت افزایش یافت

یک نظرسنجی که نتایجش امروز یکشنبه منتشر شد، نشان داد تعداد انگلیسی‌هایی که خواهان باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا هستند، از حامیان خروج انگیس از این اتحادیه بیشتر شده است.

شمار مخالفان برگزیت افزایش یافت
کد خبر: 258414
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۵:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| این نظرسنجی در عین حال نشان داد که رای‌دهندگان انگلیسی در عین حال حامی این هستند که تصمیم نهایی را خودشان را بگیرند.

بریتانیا قرار است در 29 مارس اتحادیه اروپا را ترک کند اما ترازا می، نخست‌وزیر انگلیس در تلاش است تا توافق حاصله برای برگزیت را در پارلمان انگلیس تصویب کند. این وضعیت سبب شده است که ابهام فراوانی در خصوص سرنوشت توافق برای برگزیت به وجود بیاید و حتی قطعیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زیر سوال رفته است.

نظرسنجی مذکور که از سوی موسسه نظرسنجی یوگا انجام شده، نشان داد: اگر سریعا یک همه‌پرسی جدید در مورد برگزیت برگزار شود، 46 درصد به باقی‌مانده انگلیس در اتحادیه اروپا، 39 درصد به خروج انگلیس از این اتحادیه رای داده و مابقی شرکت‌کنندگان نظرسنجی گزینه‌های «نمی‌دانم»، یا عدم رای دادن را انتخاب کرده و یا از پاسخ به پرسش خوداری کردند.

اگر رای‌دهندگان بلاتکلیف یا کسانی که پاسخی به پرسش ندادند از نمونه حذف کنیم، نسبت حامیان باقی ماندن انگلیس به حامیان خروج 54 به 46 خواهد بود.

این نظرسنجی هم‌راستا با نظرسنجی‌های دیگری است که در ماه‌های اخیر انجام شده ونشان دادند دودستگی شدید بین رای‌دهندگان در قالب خروج اتحادیه اروپا وجود داشته و معمولا وزنه به نفع حامیان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا سنگین‌تر است. در همه‌پرسی سال 2016 سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 52 درصد به خروج و 48 درصد به عدم خروج رای دادند.

نظرسنجی مذکور از سوی کمپین موسوم به «رای مردم» با شرکت بیش از 25 هزار رای‌دهنده انجام شد. با این حال «تراز می» نخست‌وزیر انگلیس شدیدا با ایده برگزاری یک همه‌پرسی جدید مخالفت کرده است.

این نظرسنجی در عین حال نشان داد که 41 درصد رای‌دهنده گان عقیده دارند که باید تصمیم نهایی در مورد برگزیت از سوی یک همه‌پرسی عمومی جدید گرفته شود و 36 درصد معتقد بودند که این تصمیم از سوی پارلمان اتخاذ شود.

در این مورد نیز با حذف گروه تصمیم نگرفته نسبت حامیان برگزاری یک همه‌پرسی دیگر به مخالفان 53 به 47 خواهد بود.

قرار است در تاریخ 14 ژانویه قانون‌گذاران انگلیسی در مورد تصویب توافق برگزیت حاصله میان ترازا می و اتحادیه اروپا رای‌گیری انجام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها