کد خبر: 257671
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۵:۵۹:۰۰
| |

سازمان ملل:

محاکمه متهمان به قتل خاشقجی در عربستان کافی نیست

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام عربستان سعودی در محاکمه متهمان قتل جمال خاشقجی کافی نیست و باید تحقیقات مستقل و با مشارکت بین‌الملل صورت بگیرد.

محاکمه متهمان به قتل خاشقجی در عربستان کافی نیست
کد خبر: 257671
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۵:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش عربستان سعودی برای محاکمه متهمان و مظنونان قتل جمال خاشقجی کافی نیست.

در این بیانیه آمده است: باید بار دیگر تحقیقاتی مستقل با حضور و نظارت بین‌المللی در خصوص پرونده قتل و ترور خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول صورت بگیرد.

بیانیه دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد پس از آن صادر می‌شود که عربستان سعودی اولین جلسه محاکمه متهمان قتل جمال خاشقجی را برگزار کرد. دادستانی کل عربستان سعودی در این جلسه خواستار اجرای حکم اعدام 5 نفر از 11 فرد متهم به قتل خاشقجی شد.

در همین حال سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد شب گذشته در بیانیه‌ای گفت: ما همچنان خواستار انجام تحقیقات شفاف، آشکار و جامع درباره قتل خاشقجی هستیم.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بود که کمتر از سه ماه پیش پس از مراجعه به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. اگرچه بسیار از مقامات امنیتی ترکیه همان روزهای نخست ناپدیدشدن خاشقجی، قتل احتمالی او را در کنسولگری عربستان تائید کردند، اما دادستانی عربستان 22 روز بعد این قتل را تائید نمود، هرچند آن را به عوامل خودسر نسبت داد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها