کد خبر: 257552
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

دولت مستعفی یمن از مکانیسم اجرایی آتش‌بس الحدیده خارج شد

کمیته دولت عبد ربه منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی از مکانیسم اجرایی مشترک برای اجرای توافق آتش‌بس بندر الحدیده خارج شدند.

دولت مستعفی یمن از مکانیسم اجرایی آتش‌بس الحدیده خارج شد
کد خبر: 257552
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی منابع خبر دادند کمیته دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» و ائتلاف متجاوز سعودی از مکانیسم اجرایی مشترک برای اجرای توافق آتش‌بس بندر الحدیده خارج شدند.

این منابع افزودند: تغییر موضع کمیته هادی و ائتلاف سعودی پس از تماس اعضای این کمیته با سران خود در ائتلاف سعودی اماراتی صورت گرفت.

برخی منابع خبر دادند پاتریک کامرت، رئیس تیم سازمان ملل متحد از خروج گروه دولت مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز از توافقات صورت گرفته (سر الحدیده) غافلگیر شده است.

این منابع اعلام کردند: کامرت بر ادامه تلاش خود برای اجرای این توافق در چند روز آینده تاکید کرد. کامرت از خروج کمیته وابسته به دولت منصور هادی و ائتلاف سعودی از سازوکار اجرایی توافق الحدیده ابراز نارضایتی و ناراحتی کرده و این اقدام را اقدامی ناامیدکننده توصیف کرد.

برخی منابع خبر دادند کمیته وابسته به دولت منصور هادی و ائتلاف سعودی خواستار برگزاری نشست آینده را در مناطق تحت سیطره خود شده‌اند اما تیم صنعا شرط کرده است این دیدار در منطقه‌ای خارج از سیطره نیروهای خارجی برگزار شود و مخالفتی با برگزاری آن در هر مکان دیگری ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها