کد خبر: 256922
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

تونس:

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به زمان نیاز دارد

یک منبع در دفتر ریاست‌جمهوری تونس اعلام کرد، اینکه دمشق کرسی خود را در اتحادیه عرب پس بگیرد، نیازمند زمان است و تنها در گروی ایجاد توافقی میان کشورهای عربی برای بازگشت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به نشست سران کشورهای عربی در مارس آتی در تونس است.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به زمان نیاز دارد
کد خبر: 256922
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| این منبع در دفتر ریاست‌جمهوری تونس گفت: باجی قاید السبسی، رئیس‌جمهوری تونس از طریق فرستاده‌های خود در کشورهای عربی با رهبران این کشورها در حال رایزنی است و موافقت اولیه آنها با مساله بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را گرفته است.

منبع یادشده افزود: در حال حاضر اختلافی که میان کشورهای عربی وجود دارد، نحوه بازگشت دمشق به اتحادیه عرب است؛ چه از طریق اعزام یک نماینده از این کشور به سی‌امین نشست سران کشورهای عربی یا با حضور شخص بشار اسد در نشست سران.

هیچ چیزی مانع از آن نمی‌شود که تونس در صورت تحقق این اقدام آن را اعلام کرده و یا حتی از بشار اسد برای حضور در نشست سران دعوت کند تا موقعیت سخت رهبران کشورهای عربی در صورت حضور شخص اسد در نشستی پس از سال‌ها تعلیق عضویت را از بین ببرد.

ریاست‌جمهوری تونس از اعلام جزئیات رایزنی‌ها با رهبران کشورهای عربی درباره مساله سوریه به دلیل حساسیت موضوع خودداری می‌کند اما السیسی در سخنرانی آغاز سال جدید میلادی تعهد داده که تونس در سی‌امین کنفرانسی که قرار است در مارس برگزار شود، نقش محوری در نزدیک‌سازی رویکردهای کشورهای عربی ایفا کند.

رئیس جمهوری تونس ابراز امیدواری کرد که نشست آتی سران عرب در این کشور برای هماهنگی تلاش‌ها و تاثیرگذاری اقدامات مشترک آنها مناسب باشد.

اتحادیه عرب در نوامبر 2011 عضویت سوریه را به حالت تعلیق درآورده و از کشورهای عضو خواست سفرای خود را از دمشق فرابخوانند اما این تصمیم به معنای واقعی اجرا نشده و در ارتباط با حاکمیت هر کدام از کشورهای عربی باقی ماند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها