کد خبر: 255910
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۵:۵۲:۰۰
| |

اعتراض اپوزیسیون به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ماداگاسکار

هزاران تن از حامیان اپوزیسیون در خیابان‌های پایتخت ماداگاسکار علیه نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی رئیس‌جمهوری سابق این کشور در انتخابات اخیر دست به راهپیمایی زدند.

اعتراض اپوزیسیون به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ماداگاسکار
کد خبر: 255910
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۵:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حدود 2000 تن از حامیان کاندیدای شکست‌خورده «مارک راوالومانانا» در میدان 13 مه در پایتخت ماداگاسکار گردهم آمده و خواستار بازشماری آرا شدند.

این راهپیمایی اعتراضی نخستین سری از تظاهرات برنامه ریزی‌شده در این کشور است و پس از آن برگزار شده که دادگاه عالی این کشور درخواست ارائه‌شده از سوی کاندیدای مغلوب را مورد بازبینی قرار داد؛ اپوزیسیون گفته‌اند، پیروزی «آندری راجوئلینا» را در انتخابات ریاست‌جمهوری با تقلب همراه بوده است.

یکی از قانونگذاران اپوزیسیون در جمع معترضان گفت: اگر این آرا بازشماری شوند، می‌بینید که مارک راوالومانانا پیروز این انتخابات است.

حامیان کاندیدای مغلوب قصد دارند تا به صورت روزانه راهپیمایی را در میدان مذکور در پایتخت برگزار کنند تا دادگاه عالی قانون اساسی رسما پیروز این انتخابات را اعلام کند.

این دادگاه قرار است هفتم ژانویه 2019 و پس از بازبینی درخواست اپوزیسیون رئیس‌جمهوری جدید را رسما اعلام کند.

نتایج منتشرشده روز پنجشنبه توسط کمیسیون انتخابات ماداگاسکار نشان داد که راجوئلینا با 55/66 درصد آرا در مقابل 44/34 درصد مارک راوالومانانا پیروز شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها