کد خبر: 255886
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۴:۲۹:۰۰
| |

حمایت یک‌سوم مردم آمریکا از انتخاب مجدد ترامپ

براساس نظرسنجی انجام‌گرفته مشخص شد که 33 درصد از مردم آمریکا از انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور «قاطعانه» یا «احتمالا» حمایت می‌کنند و به او رای می‌دهند.

حمایت یک‌سوم مردم آمریکا از انتخاب مجدد ترامپ
کد خبر: 255886
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۹ ۱۴:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس نظرسنجی موسسه هاروارد CAPS و Harris با حضور 1473 نفر این سوال‌ها مطرح شد که آیا آنها به طور قطع به دونالد ترامپ رای می‌دهند، احتمالا به او رای می‌دهند، به یک کاندیدای دموکرات رای می‌دهند، به طور قطع به یک کاندیدای دموکرات رای می‌دهند یا به یک کاندیدای دیگر یا مستقل رای می‌دهند.

22 درصد از آنها گفتند که به طور قطع به ترامپ رای می‌دهند در حالی 11 درصد گفتند احتمالا به او در انتخابات 2020 رای می‌دهند.

همچنین 11 درصد دیگر هم گفتند که در انتخابات 2020 به یک کاندیدای دیگر رای می‌دهند، درحالی‌که 13 درصد اعلام کردند هنوز مطمئن نیستند.

ترامپ به احتمال زیاد در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری هم شرکت می‌کند. او 20 ژانویه 2017 و دقیقا همان روزی که سوگند ریاست جمهوری را برای دور نخست این سمت یاد کرد، برای دور دوم هم اعلام آمادگی کرد.

هم‌چنین جدیدترین نظرسنجی این دو موسسه میزان رضایت از ترامپ را 44 درصد اعلام کرد که بالاتر از برخی از نظرسنجی‌هایی است که نشان می‌دهد ترامپ اصلا عملکرد رضایت بخشی ندارد.

ترامپ به شخصه امیدوار است که بتواند در دور بعدی انتخابات 2020 پیروز شود و راه بیل کلینتون و باراک اوباما، روسای‌جمهوری سابق آمریکا را بپیماید که حتی با از دست دادن اکثریت مجلس نمایندگان در انتخابات گنگره موفق شدند در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها