کد خبر: 255161
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۴:۴۱:۰۰
| |

ارتش ترکیه برای تهاجم و سوری‌ها برای دفاع آماده می‌شوند

در حالی که دولت ترکیه تهدید به دادن درسی فراموش‌نشدنی به کردهای سوریه کرده است، خبرها از آشتی موقت نیروهای سوری مخالف بشار اسد برای مقابله با ارتش ترکیه حکایت دارند.

ارتش ترکیه برای تهاجم و سوری‌ها برای دفاع آماده می‌شوند
کد خبر: 255161
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۴:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه تلویزیونی روسیه الیوم گزارش داد: «نیروهای سوریه دموکراتیک» (سوری‌های مخالف دولت بشار اسد که اکثرا از مبارزان کرد تشکیل شده‌اند و تا به حال مورد حمایت آمریکا قرار داشتند) اعلام کردند ابتدا با دمشق برای مقابله با نفوذ ترکیه، همکاری و سپس مسائل داخلی را بدون دخالت طرف‌های خارجی حل‌وفصل خواهند کرد.


به گزارش اعتمادآنلاین ، این شبکه تلویزیونی همچنین به نقل از رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه خبر داد یک هیأت از ترکیه فردا در مسکو مسئله منبج را با مسئولین روس بررسی می‌کند. او هدف اصلی ورود نیروهایش را به خاک سوریه صرفا پاکسازی منطقه از تروریست عنوان کرده است.


وزارت دفاع ترکیه هم در واکنش به ورود نیروهای ارتش سوریه به داخل شهر منبج اعلام کرد: گروه‌های تروریست کرد که به زور سلاح بر منطقه منبج حاکمیت دارند، صلاحیت سخن گفتن به نمایندگی از اهالی این منطقه را نداشته و حق ندارند عناصر دیگری را به این منطقه دعوت کنند.


شبکه الجزیره هم در خبری فوری اعلام کرد واحدهای کمکی ارتش ترکیه از مرز جرابلس واقع در ریف شرقی حلب وارد خاک سوریه شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها