کد خبر: 255055
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۰:۵۲:۰۰
| |

انور قرقاش:

ایفای نقش کشورهای عربی در سوریه ضروری‌ است

وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به بازگشایی سفارت کشورش در سوریه گفت: با توجه به نفوذ منطقه‌ای ایران و ترکیه در منطقه، ایفای نقش کشورهای عربی در سوریه ضروری‌تر شد.

ایفای نقش کشورهای عربی در سوریه ضروری‌ است
کد خبر: 255055
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۰:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به بازگشایی سفارت کشورش در دمشق در صفحه توییتر خود نوشت: تصمیم دولت امارات برای از سرگیری فعالیت‌های سیاسی و دیپلماسی در دمشق بعد از بررسی‌های عمیق و رسیدن به این نتیجه که مرحله آتی نیازمند حضور و ارتباط کشورهای عربی با پرونده سوریه است و همچنین با توجه به عنایت ویژه به سوریه، ملت آن، حاکمیت و یکپارچگی آن انجام شد.

وی در ادامه مدعی شد: با توجه به نفوذ منطقه‌ای ایران و ترکیه، ایفای نقش کشورهای عربی در سوریه ضروری‌تر شد و کشور امارات امروز با حضور در دمشق به دنبال عملی کردن این نقش‌آفرینی است تا کشورهای عربی در پایان دادن به پرونده جنگ و ایجاد صلح و ثبات برای ملت سوریه مشارکت داشته باشند.

انور قرقاش با اشاره به اینکه قرار است در مرحله آتی هیاتی از امارات به سوریه سفر کنند و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیازمند توافق عربی است، مدعی شد: ازسرگیری ارتباطات با دمشق اجازه دخالت ایران در این کشور را نمی‌دهد.

برخی سفارت‌های کشورهای عربی از سال‌ها قبل در پی آغاز بحران سوریه بسته شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها