کد خبر: 253932
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۲:۰۵:۰۰
| |

ائتلاف سعودی بار دیگر آتش‌بس در «الحدیده» یمن را نقض کرد

با وجود استقرار هیأت نظارت بر آتش‌بس سازمان ملل در الحدیده، ائتلاف سعودی این آتش‌بس را نقض کرد.

ائتلاف سعودی بار دیگر آتش‌بس در «الحدیده» یمن را نقض کرد
کد خبر: 253932
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با حضور رئیس کمیته نظارت بر آتش‌بس در شهر «الحدیده» یمن، نیروهای متجاوز در چند نوبت، آتش‌بس برقرارشده در این استان را نقض کردند.

یک منبع آگاه نظامی در این‌‌باره گفت که نیروهای همپیمان ائتلاف سعودی تنها چند ساعت پس از ورود هیأت نظارت سازمان ملل به الحدیده، یک‌شنبه شب (23 دسامبر)، روستای «الزعفران» در کیلومتر 16 را به شدت هدف بمباران قرار دادند.

همزمان با این بمباران، جنگنده‌ها و پهپادهای جاسوسی ائتلاف سعودی بر فراز آسمان این منطقه در شهرستان «الحالی» واقع در استان الحدیده، به پرواز درآمدند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن، دیشب اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته، ائتلاف سعودی 47 بار آتش‌بس را نقض کرده است و همزمان با ورود هیأت سازمان ملل به الحدیده، جنگنده‌ها، پهپادهای این ائتلاف بر فراز این شهر و بالگردهای ائتلاف بر فراز «الدریهمی» پرواز کردند.

توافق بین گروه‌های یمنی درباره آتش‌بس در شهر الحدیده، از بامداد سه شنبه هفته گذشته بر اساس بیانیه نماینده سازمان ملل در امور یمن، وارد مرحله اجرا شد؛ هر چند ائتلاف سعودی-اماراتی گاه و بیگاه با بمباران مناطق مسکونی الحدیده، این توافق را نقض می‌کند.

هیات نظارت سازمان ملل بر آتش‌بس در شهر الحدیده که عصر روز شنبه وارد عدن واقع در مرکز جنوب یمن شده بود، شامگاه یکشنبه وارد شهر الحدیده واقع در غرب یمن شده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه با استقرار هیات نظارت سازمان ملل برای آتش‌بس در الحدیده چند روز پس از اختلاف آمریکا و انگلیس در این خصوص، موافقت کرد.

«پاتریک کامایرت» که ریاست رئیس هیات ناظران بین‌المللی را بر عهده دارد، قبل از سفر به الحدیده، از عدن به صنعاء رفت و با مسئولان ارشد انصارالله دیدار کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها