کد خبر: 253178
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۸:۵۵:۰۰
| |

9 هزار ویتنامی در آستانه اخراج از آمریکا قرار دارند

براساس گزارش رسانه ها، سیاست های مهاجرستیزانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سبب شده تا حدود 9 هزار نفر ویتنامی در آمریکا که عمدتا از مهاجران دوران جنگ ویتنام هستند، در آستانه اخراج از این کشور قرار گیرند.

9 هزار ویتنامی در آستانه اخراج از آمریکا قرار دارند
کد خبر: 253178
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مقام های آمریکا در ماه جاری میلادی با همتایان خود در ویتنام در مورد احتمال بازگرداندن 9 هزار ویتنامی که به عنوان مهاجر در دوران جنگ ویتنام محسوب می شوند، گفت وگو کرده اند.


به نوشته «استریت تایمز»، درصورتی که این گفت وگو ها به امضای توافقنامه ای جدید در مورد مهاجران منجر نشود، این افراد در فهرست اخراج از آمریکا قرا رمی گیرند.


براین اساس، این اقدامات آمریکا انعکاسی از مواضع کاملا سخت گیرانه دولت ترامپ علیه مهاجران خارجی است و این سیاست های مهاجرستیزانه در حالی به گونه ای بی سابقه در آمریکا درحال اجراست که این افراد به علت دهها سال زندگی در این کشور، در آمریکا ریشه گرفته اند.


این 9 هزار مهاجر ویتنامی که در معرض خطر اخراج قرار گرفته اند، پیش از ژوئیه 1995، زمانی که دو کشورهنوز روابط دیپلماتیک نداشتند، وارد آمریکا شده اند و در سال 2008 با امضای یک توافق نامه دوجانبه میان واشنگتن و هانوی تحت حمایت قرار گرفتند.


واشنگتن و هانوی پس از یک وقفه 20 ساله و قطع شدن روابط دوجانبه در دوره رئیس جمهوری بیل کلینتون به صورت رسمی روابط دیپلماتیک را دوباره از روز 11 ژوئیه 1995 از سرگرفتند.


دولت ترامپ در دو سال گذشته توافقنامه سال 95 را زیر سوال برده و خواستار بستن توافقنامه جدید در مورد مهاجران ویتنامی شده است.


علاوه بر ویتنامی ها، صدها نفر از اتباع کامبوج در جنوب شرق آسیا نیز در تهدید اخراج از آمریکا قرار گرفته اند.

جامعه آسیایی-آمریکایی و فعالان حقوق مهاجران در برابر این حرکت ها مقاومت کرده اند و معتقدند که اقدامات واشنگتن در این زمینه خلاف اصول کشورهای مهاجر پذیر بوده و اکثر این افراد پس از دهه ها زندگی در آمریکا اکنون برخلاف حقوق انسانی در معرض اخراج و استرداد قرار گرفته اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها